شهید چمران گفتمان جدیدی در دنیا ایجاد کرد
کد خبر: 3979145
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

شهید چمران گفتمان جدیدی در دنیا ایجاد کرد

رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: شهید چمران تضاد بین دین و علم را کنار زد و گفتمان جدیدی در دنیا ایجاد کرد و گفت می‌توان برای مردم هجرت کرد و برای کمک به مردم جنبش‌های آزادی بخش را ایجاد کرد.

شهید چمران گفتمان جدیدی در دنیا ایجاد کردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رضا محمدی، رئیس سازمان بسیج اساتید استان، امروز، 31 خردادماه، در مراسم گرامیداشت روز بسیج اساتید و سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در دانشگاه تبریز، با بیان این‌که بسیج اساتید خود را تافته‌ای جدابافته از جامعه نمی‌داند و خود را به‌عنوان یک قشر فرهیخته‌ دانشگاهی در خدمت جامعه، نظام و انقلاب می‌داند، گفت: ما خود را ملزم به شناسایی مشکلات اجتماعی و ارائه‌ی راهکار برای حل این مشکلات می‌دانیم.

وی اظهارکرد: حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری 1400، برگ زرین دیگری در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و طبق فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب، سرمنشا خیر بوده و مردم از آن خیر خواهند دید.

محمدی، با بیان این‌که شهید چمران، بزرگ مردی بود که توانست تضاد بین دین، علم، سنت و مدرنیته را کنار بزند، گفت: شهید چمران توانست گفتمان جدیدی را ارائه دهد.

رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که شهید چمران به خاطر کمک به مردم از بهترین دانشگاه‌های دنیا هجرت کرد، گفت: این مرد عالم و مجاهد الگویی برای اساتید ما محسوب می‌شود، بسیج اساتید باید شهید چمران را به عنوان الگو قرار دهد و به تاسی از این عارف مجاهد در دانشگاه‌ها نقش ایفا کند.

وی گفت: بسیج اساتید برنامه‌هایی را برای تبدیل بیانیه‌ گام دوم به یک گفتمان عمومی در جامعه اجرا کرده است، بیانیه‌ گام دوم انقلاب به‌عنوان یک سند استراتژیک نظام و یک سند راهبردی شیعه شناخته می‌شود که می‌تواند کشور را به قله‌های اوج و افتخار برساند.

محمدی با بیان این‌که سازمان بسیج اساتید استان از سال ۸۰ تشکیل شد و دارای ۱۹ کانون فعال در استان است، گفت: ۱۶۰۰ عضو فعال در بسیج اساتید وجود دارد.

وی با بیان این‌که فعالیت‌هایی را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و با تاسی از تجربیات بزرگان مسیر را با قدرت ادامه می دهیم، گفت: سعی می‌کنیم فعالیت خود را در دانشگاه‌ها پر شورتر ادامه دهیم.

محمدی با بیان اینکه بسیج اساتید مشکلات جامعه را رصد می‌کند، افزود: فعالیت‌های ما در انتخابات، محدود به انتخابات شده بود، کار ما گفتمان سازی و کمک به حضور پر شور و حداکثری بود که در این راستا اساتید بسیجی در ۴۰ برنامه زنده در بحث انتخابات و مشارکت حداکثری شرکت کردند.

محمدی با بیان این‌که اساتید در رصد فضای مجازی نیز به طور فعال مشارکت داشتند، گفت: سازمان بسیج اساتید مطالبه گری و بیان مشکلات مردم را پیگیری خواهد کرد و خود را تافته ی جدا بافته نمی‌داند.

رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که پشتیبان دولت خواهیم شد و مشکلات رصد شده را در اختیار مدیران کشوری قرار خواهیم داد، گفت: امیدواریم شاهد حل مشکلات با یک مدیریت جهادی بوده و کشوری مقتدر،عزتمند و پیشرفته داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha