نخست‌وزیر فلسطین خواهان درج نام اسرائیل در لیست کشور‌های ناقض حقوق کودکان شد
کد خبر: 3979184
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

نخست‌وزیر فلسطین خواهان درج نام اسرائیل در لیست کشور‌های ناقض حقوق کودکان شد

محمد شتایه، نخست‌وزیر فلسطین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا اسرائیل را در لیست کشور‌های ناقض حقوق کودکان قرار دهد. وی عدم درج نام اسرائیل علی‌رغم جنایت‌های انجام شده از سوی این رژیم در حق کودکان را اقدامی تبعیض‌آمیز و در راستای حمایت از جنایت‌های این کشور خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی الیوم، محمد شتایه، نخست‌وزیر فلسطین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا اسرائیل را در لیست کشورهای ناقض حقوق کودکان قرار دهد.

وی این موضوع را در سخنرانی آغازین جلسه کابینه فلسطین در رام‌الله، در کرانه باختری غربی مطرح کرد.

شتایه در این سخنان تصریح کرد که اسرائیل قتل کودکان ما را متوقف نکرده است. آخرین کودکی که از سوی اسرائیل به قتل رسید، احمد بنی شمسا از روستای بیتا (در شمال کرانه باختری) بود که پنجشنبه بر اثر اصابت گلوله به سرش جان خود را از دست داد.

وی در ادامه افزود: ما از دبیرکل سازمان ملل، آقای آنتونیو گوترش که اسرائیل را مسئول نقض حقوق کودکان ما دانسته است، می‌خواهیم که قدرت اشغالگر را در لیست سیاه کشورها و گروه‌های ناقض حقوق کودکان قرار دهد.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که دبیر کل سازمان ملل تصمیم گرفته است تا اسرائیل را در لیست سیاه کشورها و گروه‌های ناقض حقوق کودکان در سال 2020 قرار ندهد و انتظار می‌رود این موضوع به صورت رسمی در گزارش روز دوشنبه سازمان ملل منعکس شود.

روز یکشنبه، وزارت امور خارجه فلسطین گفت که عدم درج اسرائیل در این لیست، تبعیض و حمایت از جنایتکاران ارتش اشغالگر و شهرک‌نشینان تروریست محسوب می‌شود.

 این لیست سیاه برای نخستین بار از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد در سال 2002 برای سازمان‌ها و کشورهایی مطرح شد که حقوق کودکان را در مناطق درگیری نقض می‌کنند. این لیست در یک گزارش سالانه از سوی سازمان ملل منتشر می‌شود و شامل گروه‌هایی است که اقدام به سوءاستفاده، استثمار و خشونت جنسی علیه کودکان، کشتار و مجروح کردن، حمله به مدارس یا بیمارستان‌ها، حمله یا تهدید به حمله به افراد تحت حمایت و آدم‌ربایی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha