راهپیمایی هواداران شیخ زکزاکی
کد خبر: 3979186
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

راهپیمایی هواداران شیخ زکزاکی

جمعی از دوستداران شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنش اسلامی نیجریه با برگزاری راهپیمایی اعتراضی از دولت نیجریه خواستند تا شیخ و همسرش را آزاد کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه‌های اجتماعی، هواداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه، دوشنبه در خیابان‌های پایتخت این شهر در حمایت از وی راهپیمایی کردند.

به گزارش منابع خبری، هواداران «شیخ ابراهیم زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه دوشنبه در منطقه «گارکی» در «آبوجا»، پایتخت این کشور راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی، هواداران شیخ زکزاکی از جمله جوانان و بانوان با در دست داشتن تصاویری در حمایت از وی، آزادی سریع و بدون شرط رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسر وی را خواستار شدند.

چندی قبل «سهیلا زکزاکی»، فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی، از وخیم بودن حال والدینش به علت اهمال پزشکی خبر داد و گفته بود که پدر و مادرش زمانی که دستگیر شدند، هر دو زخمی بودند و اکنون به دلیل محرومیت از مراقبت‌های پزشکی و درمانی وضعیت سلامتی آن‌ها وخیم‌تر شده است.

شیخ زکزاکی از آذرماه ۱۳۹۴ با حمله نیروهای ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha