وجود بیش از ۲ هزار زندانی حافظ قرآن در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3979231
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

وجود بیش از ۲ هزار زندانی حافظ قرآن در آذربایجان‌شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی بازسازی شخصیتی از طریق آموزش‌های فرهنگی، دینی و حرفه آموزی را دو محور اصلی در امور مرتبط با زندان‌ها اعلام کرد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان حافظ یک جزء تا کل قرآن کریم هستند.

۲ هزار و ۵۰۰ زندانی حافظ قرآن در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، موسی خلیل‌اللهی، رئیس کل دادگستری استان، امروز، اول تیرماه، در جمع خبرنگاران به‌مناسبت هفته قوه قضائیه بازسازی شخصیتی از طریق آموزش‌های فرهنگی و دینی و حرفه آموزی را ۲ محور اصلی در امور مرتبط با زندان‌ها اعلام کرد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان حافظ یک جزء تا کل قرآن کریم هستند که در قالب طرح آموزشی شفا امکان درخواست عفو برای واجدان شرایط را فراهم می‌کند و تاکنون ۲۸۵ زندانی از این طریق مشمول آزادی و یا کاهش حبس شده‌اند.

وی تکریم ارباب رجوع را یکی از اولویت‌های مجموعه قضایی استان دانست و ادامه داد: ملاقات‌های عمومی در روز‌های سه‌شنبه به‌صورت تمام وقت و چهارشنبه از ۱۲ ظهر با تعیین وقت قبلی از طریق برنامه عدالت همراه یا سایت عدل ایران صورت می‌گیرد و در سال ۹۹ در مجموع ۴ هزار و ۴۸ نفر با رئیس کل یا شورای معاونان دادگستری دیدار چهره به چهره داشته‌اند و در ۳ ماه گذشته نیز این تعداد یک هزار و ۱۹۵ نفر بود.

خلیل الهی، از راه‌اندازی ۵۶ دفتر خدمات قضائی در استان خبر داد و آن را اقدامی برای کاهش مراجعات غیرضروری به شعب بیان کرد و گفت: علاوه بر این برای نخستین بار در کشور به دنبال اجرای طرح ارتباط الکترونیکی کلانتری‌ها با مجموعه دادگستری هستیم که تاثیر بالایی در جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه مراجعان خواهد داشت و علاوه بر این در حال حاضر با همکاری سازمان زندان‌ها ۸۰ درصد دادرسی زندانیان نیز به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در استان بیش از ۶۵ واحد راکد به مدار تولید و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کارگر به کار خود بازگشته‌اند که این اقدام مهمی در حمایت دادگستری از تولید محسوب می‌شود.

وی همچنین به دستاورد‌های دادگستری آذربایجان‌شرقی طی یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: طی این مدت اقدامات مؤثر و مفیدی در زمینه‌های حقوق عامه و حراست از بیت المال، تثبیت اراضی دولتی و جلوگیری از زمین خواری، اقتصاد مقاومتی، اصلاح مجرمان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و عقیدتی در زندان‌ها، توجه به کرامت ارباب رجوع و کارمندان دادگستری، توجه ویژه به سامانه‌هایی الکترونیکی و ارتباط مفید و مؤثر با آحاد مردم صورت گرفته است.

به گفته وی دادگستری آذربایجان‌شرقی در بسیاری از موارد فوق رتبه‌های برتر کشوری را در اختیار دارد و میزان رضایتمندی مردم از این مجموعه بر اساس نظرسنجی‌های روزانه ۷۶ درصد است.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری بدون تنش و آرام انتخابات در این استان مایه مسرت تمامی مسئولان برگزاری، نامزد‌ها و آحاد مردم شد، افزود: برای نخستین بار در تاریخ انتخابات جمهوری اسلامی ایران تمامی دشمنان نظام در لایه‌های مختلف برای کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات هم قسم شده بودند تا به نوعی این دوره را از رونق انداخته و مانع از حضور مردم در این عرصه مهم سیاسی شوند که با درایت مردم این نقشه دشمنان خنثی شد و بار دیگر ملت پیروز این میدان شدند.

خلیل‌الهی تأکید کرد: پروژه تحریم انتخابات با شکست سختی مواجه شد و از سویی انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل و فصل کند.

انتهای پیام
captcha