کودکان یمن: دنیا چشمان خود را بر نقض حقوق ما بسته است
کد خبر: 3979470
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵

کودکان یمن: دنیا چشمان خود را بر نقض حقوق ما بسته است

امروز صنعا پایتخت یمن شاهد برگزاری تظاهراتی از سوی کودکان یمنی در اعتراض به سکوت جامعه جهانی و نهاد‌های بین‌المللی در زمینه نقض حقوق کودکان یمنی بر اثر جنایت‌های عربستان سعودی و هم‌پیمانان این کشور بود. از سویی وزیر خارجه این کشور با نادیده گرفتن اقدامات کشور متبوعش در یمن، مدعی شد، انصار الله پاسخی به پیشنهاد آتش‌بس نداده است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، کودکان یمن امروز با محکوم کردن مواضع شرم‌آور سازمان ملل در برابر نقض حقوق خود، در میدان سبعین صنعا پایتخت اقدام به برگزاری یک راهپیمایی بزرگ کردند. کودکان حاضر در این تظاهرات، تصاویر کودکانی را در دست داشتند که در نتیجه حملات سعودی کشته یا زخمی شده‌اند. علاوه بر این آن‌ها تصاویر و بنرهایی نیز با مضمون محکوم کردن مواضع سازمان ملل متحد در دست داشتند، چرا که به اعتقاد آن‌ها سازمان ملل و دبیر کل در برابر این جنایات سکوت کرده و تمایلی برای رسیدگی به آن ندارند.

کودکان یک دقیقه سکوت کردند و پس از آن برای شادی روح قربانیانی که در نتیجه تجاوزات سعودی-آمریکایی به شهادت رسیدند، سوره فاتحه را قرائت کردند.

این کودکان در بیانیه پایانی با تشکر از آزادگان جهان که در مقابل ظلم و ستم به مردم یمن سکوت نکردند، ابراز امیدواری کردند که با وجود سکوت سازمان ملل در برابر این جنایات، وجدان جهان بیدار شود. علاوه بر این با انتقاد از سازمان ملل که چشم خود را بر این جنایات بسته است و عربستان را از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان خارج کرده است، خواهان تحقیق عادلانه در زمینه نقض حقوق کودکان در یمن و اقدام جامعه جهانی برای توقف آن شدند.

این در حالی است که العالم گزارش کرده است، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، آتش‌بسی که از سوی این کشور در یمن مطرح شده، از سوی حوثی‌ها بی‌پاسخ مانده است. وی با نادیده گرفتن نقش عربستان در تحمیل محاصرانه ناعادلانه علیه مردم یمن ادعا کرد کشور متبوعش از راه‌حل سیاسی به منظور پایان درگیری‌ها در یمن استقبال می‌کند.

امروز سه‌شنبه وزیر خارجه عربستان سعودی در جریان کنفرانس مطبوعاتی با همتای اتریشی خود، ادعا کرد که جنبش انصار الله در یمن تصمیم به افزایش درگیری‌ها در یمن گرفته است، وی به پیش‌شرط‌های عربستان به منظور توقف عملیات جنگی این کشور در یمن اشاره‌ای نکرد.

قابل‌ذکر است که محمد عبدالسلام، رئیس هیئت ملی یمن پیش‌تر تصریح کرده بود که برداشتن محاصره نیازی به پیشنهاد ندارد و گروگان گرفتن موضوعات انسانی در مذاکرات جنایتی علیه ملت یمن است.

رئیس هیئت ملی یمن با تکرار موضع کشورش در مورد لزوم رفع محاصره، تأکید کرد که هر ابتکاری که به جنبه بشردوستانه توجه نکند، جدی نیست.

انتهای پیام
captcha