۲۷۵ کمک جهیزیه به مناسبت میلاد امام رضا(ع) به نوعروسان خراسانی اهداء شد
کد خبر: 3979472
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴

۲۷۵ کمک جهیزیه به مناسبت میلاد امام رضا(ع) به نوعروسان خراسانی اهداء شد

به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و با رمز یا ابالحسن الرضا(ع)، به دستور آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ۲۷۵ کمک جهیزیه به مناسبت ولات امام رضا(ع) توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و با همکاری خیرین به نوعروسان خراسانی اهداء شد.

۲۷۵ کمک جهیزیه به مناسب میلاد امام رضا(ع) به نوعروسان خراسانی اهداء شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حبیب‌الله آسوده، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در خراسان رضوی، در نشست اهداء کمک جهیزیه نوعروسان مشهدی که امروز اول تیرماه با حضور ویدئو کنفرانسی آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، با ارائه گزارشی از این اتفاق مبارک اظهار کرد: دو نفر از خیران با اهدای مبالغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۳۰۰ میلیون تومان در امر جهیزیه و ازدواج آسان کمک و مشارکت کردند و معادل آن را هم کمیته امداد امام خمینی(ره) در خراسان رضوی انجام وظیفه و پرداخت کرده است تا بخشی از تامین جهیزیه‌های امسال که به تعداد ۱۴۰۰ می‌رسد، یعنی ۲۷۵ کمک جهیزیه امروز به صاحبانش اهدا شود. از این تعداد،  ۵۰ جهیزیه مربوط به شهرستان‌های خراسان رضوی و ۲۲۵ جهیزیه مربوط به مشهد و اطراف مشهد است که در کنار این جهیزیه‌ها، کولر نیز به نوعروسان اهدا خواهیم کرد.
 
وی افزود: آقای بختیاری، ریاست کمیته امداد امام خمینی(ع) دستور داد که با توجه شرایط گرم تابستان، ۵۵ هزار دستگاه کولر در کشور توزیع شود که توزیع آن از هشت روز پیش شروع شده و از سهمیه استان خراسان رضوی که ۲۰۰۰ کولر را شامل می‌شد، ۱۵۰۰ کولر توزیع شده و ۵۰۰ کولر دیگر نیز درحال توزیع است. در رابطه با اعطاء جهیزیه هم باید گفت که این امر صرفا به اعطاء کالا محدود نمی‌شود و در کنار آن موضوع آموزش‌های فرهنگی و اعتقادی به دختران نیز وجود دارد که با همکاری آستان قدس رضوی انجام می‌شود.
 
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: به نظر من مسئله ازدواج جوانان، مسئله‌‌ای است که اگر به شکل سریع، کامل، قوی و جامع صورت بگیرد، حل‌کننده تمام مشکلات نسل جوان ما در این کشور است و ما اگر موفق شویم کاری کنیم که جوانان بر اثر اوقاف ازدواج کنند، سروسامان پیدا کنند و به سر زندگی خانوادگی بروند، بخش عمده‌ای از مشکلات جوانان ما در رابطه با ازدواج حل خواهد شد. این مسئله‌ای است که بایستی افراد خَیِر و نهادهای عظیم و عزیز امدادی حکومتی به آن توجه کنند و هم خانواده‌ها به این اصل توجه داشته باشند.
 
وی افزود: از اقدام خیرخواهانه کمیته امداد امام خمینی(ره) و دو برادر خَیِری که در این امر سهیم بودند تشکر میکنم. امیدواریم همه عزیزانی که از یک وسعت اقتصادی برخوردار هستند و نهادهای حکومتی که مخصوصا در رابطه با موضوع رسیدگی به جوانان مسئولیت دارند، ان‌شالله از این اقدام ارزشمند الگو بگیرند‌.
 
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آقای احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز فعالیتی را در جهت تهیه جهیزیه انجام داده‌اند که در جای خود درحال توسعه است. البته این فعالیت در محدوده حوزه علمیه و طلاب جوان است که درجای خود بسیار ارزشمند است. درعین حال امیدوار هستیم که همه عزیزان در نهادهای مختلف بر این امر خیر اشراف کامل داشته باشند و این امر زیبا را انجام دهند.
انتهای پیام
captcha