برگزاری جلسه گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و دعوت محمود عباس به آشتی ملی
کد خبر: 3979473
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳

برگزاری جلسه گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و دعوت محمود عباس به آشتی ملی

گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه امروز جلسه‌ای را برای بررسی وضعیت آتش‌بس و بن‌بست ایجادشده در روند آغاز بازسازی نوار غزه برگزار خواهند کرد. از سویی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نیز خواهان کنار گذاشتن اختلافات از سوی تمام گروه‌های فلسطینی و تلاش برای تحقق آزمان مشترک فلسطین شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، گروه‌های مقاومت فلسطینی امروز سه‌شنبه در نوار غزه جلسه‌ای را برگزار می‌کنند تا درباره مذاکراتی که دیروز بین رهبری جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه برگزار شد، بحث و گفت‌وگو کنند.

این گروه‌ها همچنین درباره آخرین تحولات آتش‌بس در نوار غزه و تعلل مقامات اشغالگر در کاهش محدودیت‌های شدید اعمال‌شده بر این منطقه بحث خواهند کرد.

روز گذشته یحیی سنوار، رهبر حماس در نوار غزه، دیدار خود با هیئت سازمان ملل را بد توصیف کرد و تأکید کرد که مقاومت ادامه بحران غزه را نخواهد پذیرفت.

از سویی در کرانه باختری نیز محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین، در آغاز جلسه شورای انقلابی جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین (فتح)، از حماس و فتح و سایر جناح‌های سازمان آزادی‌بخش فلسطین و جنبش جهاد اسلامی خواست، گفت‌وگو برای انجام یک طرح آشتی ملی در تمام سطوح را بلافاصله آغاز کرده و به‌طور مشترک برای مقابله با چالش‌ها و خطرات پیش روی مردم فلسطین و آرمان آن‌ها، فعالیت کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین افزود که رهبری فلسطین برای بازسازی نوار غزه با مصر، اردن، قطر و جامعه جهانی در تماس است و این امر مستلزم توقف كامل و همه‌جانبه تجاوزات به سرزمین‌های فلسطین است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز که در موریتانی به سر می‌برد امروز، با مقامات موریتانی از جمله رئیس‌جمهور این کشور در مورد تحولات آرمان فلسطین پس از نبرد سیف القدس گفت‌وگو كرد. وی تصریح کرده است كه این گفت‌وگوها همچنین به تلاش‌ها برای تحقق شرایط آتش‌بس کنونی نیز اختصاص دارد.

از سوی دیگر، وزیر دفاع اسرائیل تهدید کرده که آنچه در نوار غزه روی داد، تکرار نخواهد شد و اگر حماس این موضوع را درک نکند، اسرائیل تلاش خواهد کرد تا این موضوع را به آن‌ها بفهماند.

وی در نشست نمایندگان حزب خود در کنست افزود که هیچ راهی برای آغاز بازسازی نوار غزه بدون بازگشت اسراء و دستیابی به ثبات امنیتی وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha