حضور مردم در انتخابات دست رد برسینه تحریم‌کنندگان بود
کد خبر: 3979498
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷

حضور مردم در انتخابات دست رد برسینه تحریم‌کنندگان بود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه علی‌رغم فشار اقتصادی بر مردم و دلخوری‌های موجود که زمینه را برای بدخواهان فراهم کرده بود تا دوری از صندوق‌ها را تبلیغ کنند حضور با نشاط مردم در عرصه انتخابات دست رد بر سینه‌ تحریم کنندگان بود.

حضور بانشاط مردم در انتخابات دست رد برسینه تحریم‌کنندگان بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، عصر روز سه‌شنبه، اول تیرماه، در مراسم جشن پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات در جمع مردم تبریز، اظهار کرد: انتخابات ۲۸ خرداد نخستین انتخابات گام دوم انقلاب بود که از چند جهت حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه‌ اقدامات بدخواهان و تحریم‌کنندگان داخلی و خارجی و با وجود اینکه کارشناسان معتقد بودند در شرایط کرونایی کاهش ۱۲ درصدی مشارکت طبیعی است و البته علی‌رغم فشار اقتصادی بر مردم و دلخوری‌های موجود که زمینه را برای بدخواهان فراهم کرده بود تا دوری از صندوق‌ها را تبلیغ کنند، حضور با نشاط مردم در عرصه انتخابات دست رد بر سینه‌ تحریم کنندگان بود.

زاکانی، با بیان اینکه این انتخابات برای ما منشاء تحول خواهد بود، افزود: این انتخابات با انتخاب نامزدی از جبهه‌ انقلاب، رادمردی فرهیخته، دانشمندی بزرگ و امتحان پس داده با کارنامه‌ درخشان و یاور رهبر هدیه‌ای بود که در دهه‌ کرامت با دستان بزرگ امام رضا(ع) به ما داده شد.

نماینده مردم قم در مجلس تأکید کرد: این حضور گسترده حامل پیامی است و باید شکاف‌ها را به انسجام تبدیل کرده و از گذشته عبرت بگیریم و با حضور مردم، نخبگان و شایستگان منشا تحول و تغییر جدی باشیم و کمبودهای استقلال فرهنگی و اقتصادی را که تهدیدی برای استقلال سیاسی ما است، جبران کنیم.

وی با بیان اینکه رئیسی ریشه‌های فساد را ریشه کن خواهد کرد، متذکر شد: امروز مسئولان خود باور با تبعیت از ولی امر و با خدمت به مردم که یادگاران نسل‌های آزادی خواه هستند و بر مبنای شایستگی برای استیفای حقوق مردم و با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی بر خنثی‌سازی تحریم ها قدم بردارند.

زاکانی اظهار کرد: ما هنوز در پله اول قرار داریم و هنوز کار ما تازه شروع شده است و نیروهای انقلاب باید ید واحده باشند و نوکری مردم را کنند.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: ما باید براساس تکلیفی که انقلاب اسلامی برای ما تعیین کرده همه تلاش خود را برای ساخت کشوری که از استقلال و آزادی کامل، عدالت مؤثر و معنویت بالا برخوردار بوده و الگو و نمونه‌‌ای مطابق با خاستگاه انقلاب باشد، تلاش کنیم.

زاکانی در پایان با بیان اینکه باید ظرفیت به وجود آمده در انتخابات استفاده کرد، گفت: با وجود دولت مکتبی، مجلس انقلابی و قوه قضائیه‌ فعال برخلاف کسانی که علی‌رغم کم کاری امروز انشا می‌خوانند، بنا نداریم رفتار اشتباه آنها را تکرار کنیم.

انتهای پیام
captcha