کویت: جامعه بین‌الملل با تحمیل فرهنگ غیراسلامی بر جوامع مسلمان مقابله کند
کد خبر: 3979594
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

کویت: جامعه بین‌الملل با تحمیل فرهنگ غیراسلامی بر جوامع مسلمان مقابله کند

کویت گسترش اسلام‌هراسی را خطرناکترین آفت برای جوامع امن خواند و گفت که تلاش برخی برای تحمیل کردن فرهنگی بر مسلمانان که با ارزش‌ها و آموزه‌های دینی آنها در تضاد است، قابل قبول نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری یونا، دولت کویت روز گذشته، اول تیرماه در برابر شورای حقوق بشر سازمان ملل نسبت به گسترش پدیده اسلام‌هراسی و گفتمان نفرت‌پراکنی، تبعیض و خشونت ابراز نگرانی کرد.

جمال الغنیم، نماینده دائم کویت در سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی دیگر در ژنو این سخنان را در برابر چهل و هفتمین دور نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل بیان داشت که از 21 ژوئن جاری تا 13 ژوئیه آتی از طریق تکنیک‌های ارتباط تصویری و در چارچوب گفت‌وگوی تعاملی با میچل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در حال برگزاری است.

 الغنیم با بیان اینکه اسلام‌هراسی یکی از خطرناکترین آفاتی است که جوامع امن را هدف قرار می‌دهد، گفت: از جامعه جهانی می‌خواهیم که برای دستیابی به صلح و امنیت در بین مردم جهان و برای از بین بردن و مقابله با اسلام‌هراسی اقدام کند و از اقدامات خشونت‌آمیز، تبعیض و نفرت بر پایه نژادپرستی و نفرت از دین جلوگیری کند.

وی با تأکید بر اهمیت همکاری بین جوامع و تحمیل نکردن ارزش‌ها و فرهنگ‌ها بر یکدیگر به بهانه جهانی بودن حقوق بشر، گفت: ما نمی‌توانیم اصولی را بپذیریم که با ارزش‌ها، فرهنگ و آموزه‌های دین ما که اسلام است، مغایرت داشته باشد.

انتهای پیام
captcha