مهارت آموزی در زندان اهر توسعه یابد
کد خبر: 3979649
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

مهارت آموزی در زندان اهر توسعه یابد

امام جمعه اهر، بر لزوم توسعه حرفه و مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان تاکید کرد گفت: عمر انسان در گذر است و باید از تمام فرصت‌ها در رسیدن به رضایتمندی خدا و پیوند بین خدا و ائمه تلاش و از هرگونه بدی به دور باشیم.

مهارت آموزی در زندان اهر توسعه یابدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر، امروز، دوم تیرماه، در مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) و گرامیداشت هفته قوه قضائیه در جمع مددجویان زندان اهر، بر لزوم توسعه حرفه و مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان تاکید کرد گفت: عمر انسان در گذر است و باید از تمام فرصت‌ها در رسیدن به رضایتمندی خدا و پیوند بین خدا و ائمه تلاش و از هرگونه بدی به دور باشیم.

وی افزود: امروز زندان‌ها محل آموزش و تربیت است و باید مددجویان زندانیان از این فرصت پیش آمده برای مهارت آموزی و اشتغال استفاده لازم انجام دهند تا بعد از گذراندن دوران محکومیت دارای حرفه و سغل برای خود در جامعه باشند.

حاجی‌زاده، افزود: خوشبختانه در زندان اهر تمامی بسترهای لازم جهت مهارت آموزی در زمینه‌های مختلف مهیا است و مددجویان می توانند با استفاده از این فرصت زمینه فعالیت، کار و اشتغال را از همین جا آغاز و بعد از آزادی نیز در جامعه ادامه بدهند.

امام جمعه اهر، ادامه داد: اول تیرماه آغاز هفته قوه قضائیه است، مسئله قضا در جامعه بسیار مهم بوده و قضا، حکم و حکومت یکی از ارکان بسیار قوی نظام همین مسائل حقوقی و قضاوت و از مناصب اصلی امامت نیز می باشد.

وی ضمن تاکید بر خدمات ارزنده حجت الاسلام رئیسی در دوران ریاست قوه قضائیه برای ایشان در صمت ریاست جمهوری نیز آرزوی پیروزی و توفیق نمود و افزود: خوشبختانه سال قبل در جریان بیماری کرونا و ابتلای چند نفر از مددجویان زندان اهر به این بیماری بلافاصله با درایت و عکس‌العمل به موقع مسئولان و ستاد بحران این بیماری بلافاصله مهار شد.

حجت الاسلام محمدعلی نظری، رئیس دادگستری اهر نیز در این مراسم گفت: یکی از دستاوردهای مهم قوه قضائیه عمل به دستورالعمل پایش و غربالگری زندانیان در سراسر کشور است که در این راستا هزاران نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و محکومین مالی با شرایط مختلف در سراسر کشور آزاد شدند که شهرستان اهر نیز از این امر مستثنی نبود.

وی افزود: در صورت عمل به این دستورالعمل در هر ماه شاهد آزادی برخی از زندانیان غیرعمد و مالی و بازگشت آنها به آغوش خانواده هایشان خواهیم بود.

نظری همچنین با اشاره به رسیدگی سریع شعبات به پرونده‌های محکومین مالی و غیر عمد افزود: امسال در جشن گلریزان ۴۵۰ میلیون تومان جمع آوری شد که زمینه آزادسازی تعدادی از محکومان جرایم غیرعمد را بوجود آورد.

رئیس دادگستری اهر، گفت: در سه ماهه اول امسال نیز ۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند که امیدواریم هر سه ماه شاهد آزادی ۱۵ نفر دیگر نیز باشیم که در مجموع سالانه زمینه آزادی بیش از ۶۰ نفر فراهم شود.

انتهای پیام
captcha