رفع مشکلات مردم باید محور همه امورات باشد
کد خبر: 3979661
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

رفع مشکلات مردم باید محور همه امورات باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه که توجه به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید محور همه امورات باشد، بیان کرد: ارتقاء سطح اخلاق اسلامی جامعه یکی از ضروریاتی است که مشکلات عمومی را حل می‌کند.

رفع مشکلات مردم باید محور همه امورات باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، دوم تیرماه، در دیدار رئیس کل، معاونان و قضات دادگستری استان به‌مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: کمک برای نجات مجموعه‌های صنعتی و تولیدی بحران زده و تعطیل شده یکی از کارهای مهمی بود که دستگاه قضا در به ثمر رسیدن آن نقش بزرگی را ایفا کرده است.

وی با اشاره به مشکلات به‌ وجود آمده در واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز ادامه داد: حضور قاطعانه قوه قضائیه و در رأس آن حجت‌الاسلام رئیسی برای رفع مشکلات این مجموعه باعث شد کارکنان ماشین سازی بار دیگر و با امید بیشتر فعالیت‌های خود را از سر گیرند.

آل‌هاشم، اقدامات جدی قوه قضائیه در موضوع اقتصاد مقاومتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دستگاه قضایی از خصوصی سازی، کارآفرینان و سرمایه گذارانی که وارد میدان تولید و اشتغال‌زایی حمایت می‌کند چرا که تقویت بنیه تولیدی و اقتصادی کشور، موجب یاس دشمنان نظام و کشور خواهد بود.

امام جمعه تبریز، با تاکید بر اینکه که توجه به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید محور همه امورات باشد، تصریح کرد: ارتقاء سطح اخلاق اسلامی جامعه یکی از ضروریاتی است که مشکلات عمومی را حل می‌کند از این رو باید در پیشگیری از وقوع انواع جرم برنامه‌های مدون داشته باشیم.

موسی خلیل الهی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، هم با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضا در استان گفت: در بستر سند تحول قضایی و حفظ حقوق عامه شورای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی 891 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به بیت المال بازگردانده شده که ارزش ریالی آن 463 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: تثبیت اراضی دولتی و جلوگیری از زمین خواری، اقتصاد مقاومتی، اصلاح مجرمان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و عقیدتی در زندان‌ها، توجه به کرامت ارباب رجوع و کارمندان دادگستری، توجه ویژه به سامانه‌های الکترونیکی و ارتباط مفید و مؤثر با آحاد مردم از دیگر اقداماتی است که دادگستری استان کارنامه موفقی در آنها دارد.

خلیل الهی، تکریم ارباب رجوع را یکی از اولویت‌های مجموعه قضایی استان دانست و ادامه داد: در ۳ ماه گذشته یک هزار و ۱۹۵ نفر در قالب ملاقات‌های عمومی با رئیس کل یا شورای معاونان دادگستری استان دیدار چهره به چهره داشته اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در استان بیش از ۶۵ واحد راکد به مدار تولید و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کارگر به کار خود بازگشته اند که اقدام مهمی در حمایت دادگستری از تولید محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha