خوشنویسان به کنگره جهانی پیامبر(ص) فراخوانده شدند
کد خبر: 3979702
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

خوشنویسان به کنگره جهانی پیامبر(ص) فراخوانده شدند

دبير بخش خوشنویسی ثلث و نسخ «کنگره جهانی پیامبر رحمت(ص) در آیینه ادب و هنر» اعلام کرد: هجدهم مرداد ماه سال جاری، آخرين مهلت ارسال و ثبت تصوير آثار هنرمندان ثلث‌نویس و کاتبان نسخ کشور برای شرکت در جشنواره خواهد بود.

به گزارش ایکنا از فارس، روح‌الله محرری، دبير بخش خوشنویسی ثلث و نسخ «کنگره جهانی پیامبر رحمت(ص) در آیینه ادب و هنر» امروز، 2 تیرماه در جمع خبرنگاران آخرین مهلت ارسال آثار خوشنویسی به این کنگره را 18 مردادماه سال جاری اعلام کرد و گفت: بر اساس فراخوان این جشنواره در حوزه خطوط قرآنی، هنرمندان می‌توانند آثار خود را در دو بخش ثلث و نسخ به‌صورت جداگانه به‌ این جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر جوایز اصلی، به سه نفر شایسته تقدیر در هر دو بخش مبلغ بیست میلیون ریال، همراه با لوح تقدیر و کتاب نفیس منتخب آثار تقدیم می‌شود.

محرری با تأکید بر اینکه آثار کپی‌برداری‌شده در هر مرحله از داوری حذف و از بخش رقابتی کنار گذاشته خواهند شد، گفت: محوریت این رویداد، بخش رقابتی کنگره است و هنرمندان لازم است برای انطباق با ضوابط و قوانین تخصصی بخش ثلث و نسخ به سایت کنگره به آدرس  https://wcam.ir  مراجعه و نام‌نویسی کنند.

دبير بخش ثلث و نسخ این رویداد هنری اظهار کرد: هنرمندان خلاقيت و اصالت در ساختار و ترکیب، در قالب‌های سطرنویسی و قطعه‌نویسی را مدنظر قرار دهند.

محرری با بیان اینکه استفاده از مرکب مشکی در اولویت ارائه آثار قرار گیرد، گفت: زمان برپایی نمایشگاه در پاییز سال جاری و در يكي از نگارخانه‌های معتبر شیراز خواهد بود. برگزیدگان اصلی در مجموع ۶ نفر خواهند بود؛ بدین‌ معنا در هر یک از بخش‌های یادشده سه نفر برگزیده اصلی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه به هر یک از برگزیدگان مبلغ یکصد میلیون ریال، علاوه بر دیپلم افتخار و کتاب نفیس منتخب آثار اهدا خواهد شد، گفت: در بخش بین‌الملل نیز به ترتیب جوایز هزار، هفتصد و پانصد دلار به تفکیک در هر یک از بخش‌های ثلث و نسخ به هنرمندان غیر ایرانی، همراه کتاب نفیس جشنواره و دیپلم افتخار اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha