تقویت دیپلماسی علمی؛ راهکار مناسبی برای توسعه مناسبات بین‌المللی
کد خبر: 3979821
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
استاندار آذربایجان‌شرقی:

تقویت دیپلماسی علمی؛ راهکار مناسبی برای توسعه مناسبات بین‌المللی

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه تقویت دیپلماسی علمی راهکار مناسبی برای توسعه مناسبات بین‌المللی است، اظهار کرد: آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت خاص و راهبردی خود ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک علمی با کشورهای همسایه است.

تقویت دیپلماسی علمی؛ راهکار مناسبی برای توسعه مناسبات بین‌المللیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، سوم تیرماه، در دیدار با رئیس و مدیران جامعة المصطفی، با تأکید بر اینکه تقویت دیپلماسی علمی راهکار مناسبی برای توسعه مناسبات بین‌المللی است، اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی به دلیل موقعیت خاص و راهبردی خود ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک علمی با کشورهای همسایه است.

وی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های این نهاد علمی، گفت: فعالیت‌های ارزشمند جامعة المصطفی، یکی از اقدامات اساسی، بلندمدت و ماندگار برای صدور انقلاب اسلامی است.

پورمحمدی، با اشاره به سابقه دیرینه تشکیل دانشگاه‌ها و مجامع علمی در کشور، گفت: مرجعیت علمی ایران، قبل از انقلاب اسلامی کمرنگ شده بود و دانشجویان ما برای علم‌آموزی به خارج از کشور می‌رفتند؛ اما بعد از انقلاب با تلاش‌های خوبی که انجام شده این مرجعیت به کشور بازگشته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، حضور دانشجویانی از 130 کشور جهان در جامعة المصطفی را نشانگر مرجعیت علمی کشورمان برشمرد و گفت: حضور این نهاد علمی در کشورهای مختلف تحسین‌برانگیز است.

وی در عین حال تأکید کرد: موضوع جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور تنها به کمیت محدود نشده و باید کیفیت را نیز مورد توجه قرار دهیم.

پورمحمدی، همچنین از فعالیت نمایندگی جامعة المصطفی در تبریز ابراز خرسندی کرد و گفت: تبریز و آذربایجان به دلیل موقعیت راهبری خود، ظرفیت بسیار مناسبی برای تقویت دیپلماسی علمی در سطح منطقه است و مدیریت استان آماده همکاری کامل برای تحقق این هدف و گسترش فعالیت‌های جامعة المصطفی است.

حجت‌الاسلام علی عباسی، رئیس جامعة المصطفی هم در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های این نهاد ارائه کرد و گفت: جامعة المصطفی یک نهاد علمی بین‌المللی با هویت حوزوی است که در حال حاضر دانشجویانی از 135 کشور در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این مجموعه از نظر کمیت و کیفیت علمی در بین مراکز علمی کم‌نظیر است، افزود: رشته‌های این دانشگاه با استانداردهای دنیا طراحی شده و مدرک تحصیلی آن مورد تأیید وزارت علوم است.

رئیس جامعة المصطفی، با اشاره به تأسیس نمایندگی جامعة المصطفی در تعدادی از شهرهای کشور و بیش از 30 کشور خارجی، گفت: نمایندگی تبریز معطوف به منطقه قفقاز، ترکیه و روسیه است و بنا به موقعیت خاص خود می‌تواند کارکردهای ویژه‌ای داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه جامعة المصطفی، ظرفیت خوبی برای دیپلماسی علمی و فرهنگی کشور است، گفت: امیدواریم با همت و همکاری مسئولان، بتوانیم از این ظرفیت بزرگ به نحو شایسته استفاده کنیم و روزبه‌روز فعالیت‌های خود را گسترش دهیم.

انتهای پیام
captcha