درخشش هنرمند چهارمحال‌وبختیاری در دومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق
کد خبر: 3980399
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

درخشش هنرمند چهارمحال‌وبختیاری در دومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از درخشش هنرمند استان، احمد تاجی، در آئین اختتامیه دومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق خبر داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرام فرجی، معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: دومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق با هدف حفظ و ترویج فرهنگ عاشورایی و کمک به ارتقای هنر عکاسی در کشور برگزار شد.

وی افزود: در میان آثار رسیده به دبیرخانه سوگواره یک اثر عاشورایی مربوط به مراسم عزاداری منطقه شهرکرد ـ چالشتر از هنرمند عکاس احمد تاجی در بخش حرفه‌ای توسط هیئت داوران به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

فرجی در ادامه تصریح کرد: سوگواره عکس عاشورایی با موضوع سنت‌ها و آئین‌های عزاداری در شهرها مانند تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، جلوه‌های ماه محرم در زندگی امروزی و منظر شهری، شام غریبان، مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی، شیرخوارگان حسینی، کاروان‌های عزاداری، کودک و محرم، عاشورا و قداست آب، کاروان عاشورایی، محرم و فرهنگ عاشورایی، محرم و فرهنگ حجاب و عفاف، مسجد و محرم، حاشیه مراسم هیات‌های عزاداری، عزاداری در تکایا و حسینه‌ها و مساجد برگزار شد.

یادآوری می‌شود، آئین پایانی این سوگواره در خرداد ماه 1400 هجری شمسی به‌صورت برخط برگزار شد و جوایز برگزیدگان برای آنها بزودی از طریق پست ارسال می‌شود.

انتهای پیام
captcha