امسال ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبادانی روستاهای کشور اختصاص یافته است
کد خبر: 3981440
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

امسال ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبادانی روستاهای کشور اختصاص یافته است

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی برای عمران روستا‌های کشور در سال‌ جاری خبر داد و گفت: امسال هزینه‌های عمرانی روستا‌های کشور از اعتبارات ملی و استانی تعین شده که نسبت به سال گذشته رشد ۲.۵ برابری داشته است.

اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی برای آبادانی روستاهای کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روز پنجشنبه، 10 تیرماه، در بازدید از اجرای طرح‌های عمرانی روستا‌های اهر و هریس از اختصاص اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی برای عمران روستا‌های کشور در سال‌ جاری خبر داد و گفت: امسال هزینه‌های عمرانی روستا‌های کشور از اعتبارات ملی و استانی تعین شده که نسبت به سال گذشته رشد ۲.۵ برابری داشته است.

وی از تهیه و بازنگری طرح هادی بیش از ۳۷۰۰ روستای کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و  افزود: روستا‌هایی که خواستار افزایش محدوده باشند با در نظر گرفتن کاربری اراضی و حفظ آب و خاک مورد بررسی قرار می‌گیرند.

شاملو با تأکید بر ممنوعیت ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی و مرغوب روستا‌ها خاطرنشان کرد: بسیاری از درخواست‌ها برای افزایش محدوده روستا عمدتاً از سوی غیربومی‌ها مطرح می‌شود، اما بنیاد مسکن اجازه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی و مرغوب روستا را نخواهد داد، چراکه این مسائل و درخواست‌های کاذب را با حساسیت دنبال می‌کنیم.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از واحد‌های تولیدی مستقر در روستا‌ها طبق ضوابط و دستورالعمل‌ها حمایت می‌کند و درخواست‌های تولیدکنندگان روستایی در روستای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در زمینه الحاق به محدوده و یا تملک اراضی برای ایجاد واحد تولیدی در روستا‌ها در بنیاد مسکن به صورت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: امسال از اعتبارات قیر رایگان و تبصره ۵ قانون بودجه کشور نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی روستا‌های آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی کرده‌ایم و در صورت تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار استان قرار می‌گیرد.

شاملو با ابراز نگرانی از کم‌توجهی به بهداشت محیط و نگهداری از طرح‌های عمرانی برخی از روستا‌های شهرستان اهر افزود: بی‌توجهی به پاکسازی جوی آب و رهاسازی فضولات حیوانی در داخل برخی از روستا‌های اهر می‌تواند منشأ آلودگی و بیماری باشد و لازم است در زمینه رعایت بهداشت محیط و نگهداری از طرح‌های عمرانی فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام
captcha