والدین جوانان را به ازدواج آسان تشویق کنند
کد خبر: 3982879
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

والدین جوانان را به ازدواج آسان تشویق کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، به ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: امیدواریم که سبک ازدواج مولای متقیان(ع) و حضرت زهرا(س) برای جامعه الگو باشد و خانواده‌ها ازدواج را آسان بگیرند و جوانان را به این امر تشویق کنند.

والدین جوانان را به ازدواج آسان تشویق کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 18 تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، به نامگذاری روز حجاب و عفاف به‌مناسبت قیام خونین مردم در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخان، گفت: حجاب زینت خانم است و تمام برنامه‌های خداوند دارای حکمت و دلیل است.

وی افزود: برای حجاب چهار دلیل در قرآن آمده؛ حفظ امنیت، شکل گیری فرهنگ عفاف در جامعه، ایجاد طهارت قلبی افراد جامعه و تحقق ترکیه نفس در جامعه بوده و استدلال قرآن برای پوشش گویای این پیام است که باید برای مقوله حجاب و عفاف تبیین گری و فرهنگ سازی شود تا این امر به صورت یک باور خلل ناپذیر تبدیل شود.

آل‌هاشم، تقوا را بزرگ‌ترین نعمتی دانست که باعث نزول رحمت الهی می‌شود، اظهار کرد: بی تقوایی انسان و جامعه انسانی را از نعمت‌های مادی و معنوی محروم می‌کند.

خطیب جمعه تبریز، تصریح کرد: تقوا متن زندگی مؤمنانه انسان است و انسان بی تقوا خودش و خانواده و جامعه را ناامن می‌کند و تقوا مادرزادی نیست بلکه مسئله مربوط به تربیت انسان است و انسان بدون تربیت آبستن هرگونه انحراف است

وی تصریح کرد: تربیت مسیر شکوفایی استعدادهای الهی واخلاقی انسان را فراهم می‌کند و آن تربیتی ارزشمند است که تقوا محور باشد و بنیان زندگی انسان تربیت است و بنیان تربیت باید تقوا باشد و بنیان تقوا در خانواده شکل می گیرد.

وی گفت: قرآن در چهار جا نسبت به پدر و مادر سفارش کرده و قابل توجه تر اینکه این سفارش در هر چهار آیه بعد از مسئله توحید مطرح شده است و این نشان دهنده عظمت پدر و مادر نزد خداوند است.

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود به بحث ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: امیدواریم که سبک ازدواج مولای متقیان(ع) و حضرت زهرا(س) برای جامعه الگو باشد و خانواده‌ها ازدواج را آسان بگیرند و جوانان را تشویق کنند.

امام جمعه تبریز، افزود: گاهی جوانی برای ازدواج آسان آماده است اما پدر و مادر می‌گویند باید فلان رسم و رسوم و… رعایت شود.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، خطاب به رئیس جمهوری منتخب گفت: ما در چهار محور مطالبه داریم البته باید دقت کنیم که مطالبه‌گری بایستی درون گفتمانی و علاج جویانه باشد نه انتقام جویانه و از ویژگی‌های مطالبه‌گری می‌توان به حفظ حرمت، رعایت انصاف، اجتناب از داوری عجولانه، پرهیز از بزرگ نمایی و سیاه‌نمایی اشاره کرد.

آل هاشم، ادامه داد: اولین مطالبه‌ ما از دولت سیزدهم درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب است که این بیانیه باید برای دولت نقشه راه شود و دولت تحقق این بیانیه را ریل گذاری کند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: دومین مطالبه‌ ما جبران عقب ماندگی‌هایی است که عمدی یا سهوی به وجود آمده است و دولت جدید باید سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب را در حوزه‌های مختلف پیگیری و عملیاتی کند.

وی مطالبات کوتاه مدت را سومین خواسته‌ مردم از دولت سیزدهم برشمرد و افزود: مطالبات کوتاه‌مدت عبارت است از تلاش برای تدوین برنامه هفتم توسعه بر مبنای بیانیه‌ گام دوم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب است.

آل‌هاشم تاکید کرد: چهارمین مطالبه ما اقدامات فوری و اولویت‌دار از جمله تلاش شبانه روزی برای کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی و مقابله با ویروس کرونا است.

انتهای پیام
captcha