وسیله اصلاح و خیر جامعه باشیم
کد خبر: 3982989
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
آیت‌الله‌العظمی مدرسی:

وسیله اصلاح و خیر جامعه باشیم

مرجع تقلید شیعیان در عراق قوی‌ترین ابزارهای شیاطین انس و جن را ایجاد فتنه بین مردم دانست و گفت: امروزه تعداد افراد صالح بیش از گذشته است و باید فعال‌تر و پویاتر باشند و دیگر افراد جامعه نیز باید این چنین باشند و وسیله اصلاح و خیر شوند.

ایجاد فتنه بین مردم از قوی‌ترین ابزارهای شیاطین انس و جن استبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در عراق در سخنرانی هفتگی خود از نیروهای اصلاح‌گر و سازنده در عراق و امت‌های اسلامی خواست در برابر فساد و قانون‌شکنی متحد شوند و از خود در برابر تهمت‌ها و تبلیغات سوء محافظت کنند.

مؤلف تفسیر هدایت بیان کرد: خداوند انسان را بر اساس فطرتی پاک و در بهترین صورت آفرید. امروزه تعداد افراد صالح بیش از گذشته است و باید فعال‌تر و پویاتر باشند و دیگر افراد جامعه نیز باید این چنین باشند و وسیله اصلاح و خیر شوند. همان‌طور که خداوند نیز در آیه 110 سوره آل عمران «کُنتُم خَیرَ أُمَّةٍ أُخرِجَت لِلنَّاسِ تَأمُرُونَ بِٱلمَعرُوفِ وَ تَنهَونَ عَنِ ٱلمُنکَرِ وَ تُؤمِنُونَ باللَّه؛ شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدیدار شده‌اید، به کار پسندیده فرمان می‌دهید، و از کار ناپسند بازمی‌دارید، و به خدا ایمان دارید.»

آیت‌الله‌ مدرسی خطاب به مؤمنان و افراد صالح، گفت: مؤمنان و افراد صالح در جامعه باید از کاهلی و اختلاف‌نظر و گرفتار شدن در توطئه‌های افراد فاسدی که قصد ایجاد اختلاف و درگیری دارند، بپرهیزند و با بصیرت کامل از خود محافظت کنند.

وی در پایان با اشاره به قوی‌ترین ابزار شیاطین جن و انس، اظهار کرد: از قوی‌ترین ابزارهای شیاطین انس و جن، ایجاد فتنه بین مردم است. باید از این فتنه‌ها به خدا پناه ببریم. بنابراین ضرورت دارد که هدایت الهی و دین که در وحی و سنت شریف نمود دارد، نور هدایت و سنگر امنی برای مقابله با نیت‌های سوء و مغرضانه فاسدین باشد.

یادآور می‌شود، جلسات سخنرانی آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی پنجشنبه‌های هر هفته در کربلا برگزار می‌شود.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha