نسل جوان آرمان‌های شهدا را سرمشق زندگی خود قرار دهند
کد خبر: 3984103
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

نسل جوان آرمان‌های شهدا را سرمشق زندگی خود قرار دهند

استاد حوزه و دانشگاه، شهدا را الگوی مناسب برای جوانان و نسل جدید بیان کرد و گفت: باید نسل جوان امروز با مطالعه تاریخ و مروری بر شجاعت‌ها و ایثارگری‌های شهدا اهداف و آرمان‌های شهدا را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

نسل جوان آرمان‌های شهدا را سرمشق زندگی خود قرار دهندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه امروز، 23 تیرماه، در همایش حجاب و عفاف در اهر، وجود شهدای گمنام در شهرستان اهر را فرصتی مناسب برای شناخت آرمان‌ها و اهداف این شهدا برشمرد و وجود این شهدا را برای این شهرستان پر برکت خواند و گفت: باید مزار شهدای گمنام به قرارگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود.

وی شهدا را الگوی مناسب برای جوانان و نسل جدید عنوان کرد و افزود: باید نسل جوان امروز با مطالعه تاریخ و مروری بر شجاعت‌ها و ایثارگری‌های شهدا اهداف و آرمان‌های شهدا را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

نظری، با گرامیداشت روز ازدواج و بزرگداشت ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(ص) و مقام خانواده گفت: قرآن نعمت خداوند بر بشریت بوده و تمام زندگی ما با آیات قرآنی عجین شده است، در کتاب قرآن سه مطلب در وصف و ارزش خانواده بیان شده که یکی از آنها میثاق غلیظ یعنی میثاق مرد و زن تا آخر عمر برای زندگی مشترک به دور از هرگونه طلاق، دومین مورد جنت یعنی خانواده را به بهشت تعبیر کرده است به دور از هرگونه خشونت، بددلی و در امنیت و آرامش کامل برای زندگی زوجین سفارش شده و سومین مورد تقویت عقل است که انسان با عقل خود می‌تواند به نجابت و عجب و حیا دست پیدا کند و متعاقب آن نیز با درک عجب و حیا مسئله حجاب نیز در جامعه حل خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه، ضمن تاکید بر ترویج حجب و حیا در بین جوانان جامعه، افزود: جوانان امروز به‌ویژه دختران با درک عقلانی و درست از مفهوم حجب و حیا به طور قطع حجاب و عفاف نیز در بین جوانان دختر جامعه نیز رعایت خواهد شد.

وی جایگاه بانوان را در دین اسلام و در مقام خانواده بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: بانوان در کانون خانواده نقش بسزایی ایفا می‌کنند که از جمله آن تربیت فرزندان صالح در مقام مادر، ایجاد حریم امن در خانواده به‌عنوان همسر و بسیاری موارد دیگر که این امر مقام زن را در دین اسلام بسیار ارزشمند کرده است.

نظری، به آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم دشمنان در فضای مجازی خصوصاً در اینستاگرام نیز اشاره کرد و افزود: باید پدر و مادر آسیب‌های اجتماعی و تهدیدهای حاصل از فضای مجازی را به فرزندان یاد آوری نمایند و تا حد امکان با مشورت از دیگران به طور جدی در برابر این تهدیدها علیه فرزندان خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در بین پدر، مادر و فرزندان می‌تواند از هرگونه وقوع آسیب اجتماعی توسط فضای مجازی جلوگیری کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان مسئله عفاف و حجاب در آذربایجان را مسئله‌ای مهم برشمرد و اظهار کرد: باید دختران و زنان امروز ما افتخار کنند که از نسل شیر زنانی از جمله زینب پاشا و زنان با غیرتی هستند که در دوران سیاه کشف حجاب با تمام وجود از چادر که به‌عنوان نماد ملی و هویت دینی خود بود محافظت کردند و تاریخی درخشان به یادگار گذاشتند.

انتهای پیام
captcha