جشن‌های عید غدیر به صورت باشکوه برگزار شود
کد خبر: 3984453
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵

جشن‌های عید غدیر به صورت باشکوه برگزار شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: همه عزاداری‌ها و مراسم استقبال از محرم باید بعد از عید غدیر باشد و جشن‌های این عید بزرگ به صورت باشکوه برگزار شود.

جشن‌های عید غدیر به صورت باشکوه برگزار شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی ،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 25 تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز که با رعایت اصول بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، گفت: پیشوند غدیر، رسالت و پسوند آن ولایت و امامت است و رخداد ۱۸ ذالحجه سال دهم هجری قمری، تنها یک حادثه تاریخی نیست؛ غدیر تنها یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر و نشانه‌ای برای تدوام خط نبوت است.

وی اضافه کرد: غدیر یک چشمه است که تا پایان هستی جوشان خواهد بود، روز اکمال دین و اتمام نعمت است و موجب خشنودی خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه عید غدیر عید ولایت است گفت: این عید، عید سیاست و دخالت مردم در امر حکومت و عید مظلومان، مستضعفان و الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشور‌های اسلامی است.

آل‌هاشم هدف غدیر را برپایی حکومت عدل الهی دانست و یادآور شد: ولایتمداری درس جاودانه غدیر است، از این جهت این عید را هر چقدر زنده نگه داریم در واقع اسلام را زنده نگه داشته ایم.

خطیب نماز جمعه تبریز با تبریک عید سعید قربان و غدیرخم، برگزاری جشن‌های بزرگ و باشکوه در این عید را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک مهم است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه محلات، مساجد و دیگر اماکن عمومی باید رنگ و بوی عید به خود بگیرد و در شأن عید غدیر آذین بندی شود اظهار کرد: فضای مجازی هم فرصت بسیار مغتنمی است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت آموزه‌های غدیر را تبیین و تشریح کرد.

وی با تاکید بر شناخت بیشتر مؤمنان در موضوع واقعه غدیر گفت: واقعه غدیر نقش بسیار سرنوشت ساز در تعیین مسیر آینده اسلام داشت و این واقعه مهم‌ترین ماموریت دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) بود که به جا آورد، ماموریتی که انجام آن به منزله ابلاغ پیام رسالت بود.

آل هاشم، گفت: باید طرح مسئله غدیر عامل وحدت بین مسلمانان باشد و در این ایام مؤمنان و پیروان حضرت امیرالمومنین علی (ع) به احسان و انفاق توجه ویژه ای کنند و با نیت‌های خیر حامی نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا شوند.

امام جمعه تبریز، تاکید کرد: هیئتهای عزاداری توجه کنند تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری محرم برگزار نشود.

وی با بیان اینکه عرفه روز دعا، نیایش، خودشناسی و روز اعتراف به گناهان است اظهار کرد: عید قربان روز بزرگی است، روزی که حضرت ابراهیم (ع) جد بزرگوارش پیامبر اسلام (ص) سربلند از امتحان بیرون آمد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تحولات سیاسی و نظامی در افغانستان گفت: آنچه که آمریکایی‌ها در افغانستان به آن دست می‌زنند، نه خروج خودخواسته از خاک این کشور بلکه اخراج ناخواسته است که رهاورد مقاومت مردم افغانستان در برابر اشغالگران است.

وی یادآور شد: با فرار بزدلانه و شبانه آمریکایی‌ها در نتیجه مقاومت مردم مجاهد افغانستان، آن‌ها درصدد انتقام خواهند بود و عرصه افغانستان در دست سه بازیگر اصلی شامل دولت مرکزی، طالبان و داعش خواهد بود.

آل‌هاشم، همچنین به اختلافات ایجاد شده بین عربستان سعودی و امارات عربی متحده پیرامون تحولات منطقه اشاره کرد و ادامه داد: این اختلافات روز افزون شده و این دو کشور به دلیل جنگ یمن دل خوشی از هم ندارند، اما وجود مانع بزرگی به نام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت باعث شده با هم متحد شوند که اضلاع خیالی عبری - عربی را تکمیل کنند.

خطیب نمازجمعه تبریز تصریح کرد: باید توجه داشت که این اتحاد خیالی اکنون در حال فرو ریختن است و علاوه بر وجود اختلافات داخلی این دو کشور، اختلافات تاریخی میان عربستان و امارات برای سیادت حاشیه خلیج فارس تشدید شده است..

وی در ادامه خطبه ها با بیان اینکه عدم تربیت صحیح فرزند، خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آورد گفت: فرزندان صالح، باقیات صالحات و صدقات جاریه برای والدین هستند که برکات این فرزندان برای پدر و مادرشان جاری خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: یکی از اصول اساسی و طلایی در تربیت فرزند، برخورد کریمانه و محبت با او است و بدترین نوع رفتار والدین با فرزند، تحقیر کردن اوست، اگر فرزند در کودکی تحقیر شود موقع بزرگسالی انتقام می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha