راهکار ایجاد تحول در کشور تشکیل دولت جوان مؤمن انقلابی است
کد خبر: 3985867
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی:

راهکار ایجاد تحول در کشور تشکیل دولت جوان مؤمن انقلابی است

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی، تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی را یک ضرورت غیرقابل انکار در شرایط سخت کنونی دانست و گفت: راهکار ایجاد تحول در کشور تشکیل دولت جوان مؤمن انقلابی است و جوانان نخبه باید وارد عرصه کار و اداره کشور شوند.

راهکار ایجاد تحول در کشور تشکیل دولت جوان مؤمن انقلابی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، اول مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اهمیت روز غدیر، اظهار کرد: اگر پیام غدیر در آخرین حج پیامبر(ص) ابلاغ نمی‌شد، رسالت ۲۳ ساله پیامبر(ص) ناقص می‌ماند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دو جنبه را برای غدیر بیان کرده‌اند، افزود: ایشان فرموده‌اند که غدیر تنها در موضوع جانشینی پیامبر(ص) خلاصه نشده است بلکه نشان‌دهنده اهمیت موضوع امامت است.

آل‌هاشم با تأکید بر اینکه باید چهره شهر غدیری شود، ادامه داد: با توجه به هشدار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهر تبریز در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها به سمت قرمز شدن خواهد رفت، از همه مردم تبریز و هیئت‌های حسینی می‌خواهیم با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی این روز بزرگ را گرامی بدارند.

امام‌جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به پنجم مرداد و سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به تبریز اشاره کرد و گفت: ۲۸ سال پیش رهبر عزیزمان به تبریز سفر کردند و استقبال با شکوهی از ایشان به عمل آمد و همان‌طور که در دیدار مردمی ۲۹ بهمن با رهبر معظم انقلاب عرض کردم، مردم تبریز و آذربایجان منتظر قدوم مبارک ایشان هستند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: در پنجم‌ مرداد سال ۵۸ اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی به امامت شهید آیت‎الله طالقانی برپا شد.

آل‌هاشم در تبیین ساختار و اهداف نماز جمعه، متذکر شد: ساختار نماز جمعه مانند مثلث است که اضلاع این مثلث را خطیب، خطبه و مخاطب تشکیل می‌دهند، به‎طوری که نماز جمعه نمایش‌دهنده قدرت سیاسی ـ اجتماعی جامعه اسلامی، پشتوانه‌ محکم نظام اسلامی، سنگری برای وحدت و عزت نظام اسلامی، مرکزی برای دعوت مردم به داشتن تقوای فردی و اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در تشریح ویژگی‌های ائمه‌ جمعه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: ائمه‌ جمعه هدایتگر سیاسی نمازگزاران و سنگربانان دفاع معنوی جامعه هستند و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب ائمه جمعه باید در موضع‌گیری‌های خود تمام جوانب را درنظر گرفته و با تمامی احزاب و گروه‌های قانونی فعال در نظام برخوردی پدرانه و بزرگوارانه داشته باشند.

وی اضافه کرد: امام‌جمعه باید همانند پدری معنوی از گروه‌های مختلف جامعه تفقد کند تا همدلی، وحدت، صفا و صمیمت بین آحاد مردم ایجاد شود.

آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در تشریح اولویت‌های دولت سیزدهم، گفت: بهترین مسیر مطالبه، تبیین مطالبات رهبر معظم انقلاب است و با توجه به اینکه تقریبا دو هفته تا آغاز کار دولت سیزدهم باقی مانده است، مهمترین و اصلی‌ترین مسائل و مشکلات مردم عبارتند از بیکاری جوانان، معیشت طبقات ضعیف جامعه، مافیای وارداتی که کمر تولید داخلی را شکسته است، سیاست‌های غلطی که جوانان مبتکر را مأیوس کرده است.

خطیب جمعه تبریز تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی را یک ضرورت غیرقابل انکار در شرایط سخت کنونی دانست و یادآور شد: راهکار ایجاد تحول در کشور تشکیل دولت جوان مؤمن انقلابی است و جوانان نخبه و مؤمن و انقلابی باید وارد عرصه کار و اداره کشور شوند.

وی در ادامه به تحولات و مشکلات خوزستان نیز اشاره کرد و افزود: دشمنان با استفاده از رسانه‌های خود قصد انتقام‌گیری از مردم را داشتند تا با ایجاد التهاب در آستانه‌ انتقال قدرت، دولت جدید را در وضعیتی قرار دهند که به جای حل مشکلات کشور تمام همّ و غم خود را بر خواباندن التهابات و اعتراضات به‌کار گیرد.

آل‌هاشم، در خصوص چرایی التهاب فضای رسانه‌ای دشمنان نیز گفت: دشمن به چند دلیل عصبانی است؛ اولین علت عصبانی شدن دشمنان مشارکت مردم در انتخابات بود که علی‌رغم همه تبلیغات مردم بازهم در انتخابات شرکت کردند و دومین دلیل عصبانیت دشمن شنبه بعد از انتخابات بود که سرشار از برادری و مهربانی شد و برخلاف بلوای انتخاباتی در آمریکا، رئیس جمهور محترم و سایر رؤسای قوا و مسئولان به دیدار رئیس جمهور منتخب رفته و فضای برادری را به‌وجود آوردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در تشریح سومین علت عصبانیت دشمنان انقلاب، اظهار کرد: آرزوی استکبار در چیدن میوه و ثمره مطلوب خود از نشست وین بر باد رفت و آمریکا و اروپا اکنون نگران و مضطرب باید به انتظار سیاست‌های دولت انقلابی بنشینند، چراکه هرگز انتظارات دشمنان برآورده نخواهد شد.

آل‌هاشم در پایان تأکید کرد: شکل‌گیری کابینه‌ خدمت با داشتن روحیه‌ جهادی که بنای خود را بر کار، ابتکار و پرداخت به اولویت‌ها خواهد گذاشت و وجود هماهنگی مطلوب و هم‌افزایی انقلابی بین قوای سه‌گانه و سایر دستگاه‌ها امید را در دل مردم به‌وجود آورده است تا مشکلات کشور حل شود.

انتهای پیام
captcha