رفع تنش آبى خوزستان نیازمند عزم ملى است
کد خبر: 3986346
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

رفع تنش آبى خوزستان نیازمند عزم ملى است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: خوزستان سرافراز در این سال‌ها سوء‌ مدیریت‌هاى بسیاری را متحمل شده که رفع تنش آبى این خطه از ایران نیازمند عزم ملى و مدیریت جهادى است.

رفع تنش آبى خوزستان نیازمند عزم ملى استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته، سوم مردادماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه هم‌اكنون 20شهر و بیش از 700 روستا در خوزستان با مشكل كم‌آبى دست و پنجه نرم می‌كنند، گفت: در طول سه دهه گذشته، مدیریت منابع آب در ایران دچار كم‌تدبیرى و سوء‌تدبیر شده و اقدامات انجام یافته بدون یک نقشه راه درست بوده است.

وی نفوذ دشمن در بدنه كارشناسى و مدیریتى آب و خاک کشور را بعید ندانست و افزود: مردم نجیب و كم‌نظیر خوزستان كه سال‌هاى سال سنگر بزرگ دفاع از ایران را با تمام اقوام و قبایل خود تشكیل داده‌اند نجیبانه و بزرگوارانه به‌ این مشكلات مزمن و دیرپا اعتراض دارند.

آل‌هاشم، با تاکید بر اینکه مردم خوزستان حساب خود را از فرصت‌طلبان مزدور و بیگانه‌پرست جدا كرده‌اند، گفت: مردم این استان در حوادث 24تا 26 تیرماه در حمیدیه و سوسنگرد و شادگان و زرگان اهواز، به‌فراخوان دشمن قاطعانه ‌بى‌اعتنایى كردند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به چند تجمع كوچک در خوزستان در پی تنش آبی بوجود آمده اظهار کرد: برخی خشونت‌هاى مقطعى و سوءاستفاده عناصر تجزیه‌طلب شد، اما مردم این دیار با درک هوشمندانه از موقعیت و شرایط كشور، دلخورى‌ها و گلایه‌هاى خود را از مسیرهاى قانونى و در گفت‌وگو با مسئولان و از طریق نمایندگان مجلس و خبرگان پیگیرى می‌کنند.

وی تاکید کرد: خوزستان سرافراز در این سال‌ها سوء‌مدیریت‌هاى بسیاری را متحمل شده؛ از این ‌رو رفع تنش آبى این خطه از ایران نیازمند عزم ملى و مدیریت جهادى است.

آل‌هاشم، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجم مرداد روز نماز جمعه گفت: نماز جمعه در ردیف سه موضوع اساسی توحید، امامت و جهاد آمده است که بیانگر جایگاه بسیار رفیع این فریضه الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در تبیین ساختار و اهداف نماز جمعه، متذکر شد: ساختار نماز جمعه مانند مثلث است که اضلاع این مثلث را خطیب، خطبه و مخاطب تشکیل می‌دهند، به‎طوری که نماز جمعه نمایش‌دهنده قدرت سیاسی ـ اجتماعی جامعه اسلامی، پشتوانه‌ محکم نظام اسلامی، سنگری برای وحدت و عزت نظام اسلامی، مرکزی برای دعوت مردم به داشتن تقوای فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اگر نماز جمعه لطمه ببیند، این سه موضوع مهم و اساسی را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد، ادامه داد: بنای رفیع دو خطبه نماز جمعه مبتنی بر عنصر بسیار مهم سخن استوار است یعنی سخنى كه در آن سستى، لغو، دروغ و نفاق نیست.

آل‌هاشم، لازمه‌ ایمان را تقوا و لازمه‌ تقوا، سخن استوار دانست و افزود: در ادبیات قرآن و روایات، نماز جمعه تأمین‌کننده سه نیاز ضروری جامعه یعنی هدایت، امنیت و برکت است.

انتهای پیام
captcha