۱۸ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی واکسینه شدند
کد خبر: 3987423
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

۱۸ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از واکسیناسیون کرونایی ۱۸ درصد از جمعیت آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: از گروه‌های سنی ۵۵ سال به بالا خواهشمندیم که برای دریافت واکسن به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

۱۸ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی واکسینه شدندعباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از واکسیناسیون کرونایی ۱۸ درصد از جمعیت استان خبر داد و گفت: از گروه‌های سنی ۵۵ سال به بالا خواهشمندیم که جهت دریافت واکسن خود به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

وی با بیان این‌که طی دو روز گذشته سرعت حضور مردم برای دریافت واکسن کاهش یافته است، اظهار کرد: قبلاً روزهایی را داشتیم که طی ۲۴ ساعت، به تعداد نزدیک به ۲۳ تا ۲۴ هزار نفر از جمعیت استان واکسن تزریق می‌شد.

درستی با بیان این‌که در بیش از ۱۰ روز گذشته، هیچ کمبود واکسنی در استان نداشتیم، افزود: اکنون واکسیناسیون گروه‌های شغلی حساس از جمله معلمان، اساتید دانشگاهی غیربالینی، خبرنگاران، زندانیان، رانندگان بخش تاکسیرانی، ناوگان عمومی حمل و نقل و قطار شهری نیز آغاز شده و طی روزهای آتی تزریق واکسن این افراد انجام خواهد گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر این‌که برای جلوگیری از ازدحام در مراکز دریافت واکسن، باید گروه‌های هدف در سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir ثبت نام کنند، ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی تبریز به جمع مراکز تزریق واکسن تبریز اضافه شده و دو مرکز دیگر نیز طی هفته آتی تجهیز خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت رو به پیشرفت بیماری کرونا در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تعداد بیماران بستری روزانه استان به حدود ۱۵۰ تا۱۷۰ نفر رسیده و تعداد بیماران مانده در بیمارستان‌ها نیز بین ۸۶۰ تا ۸۷۵ نفر هستند.

درستی با اشاره به کاهش شدید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، گفت: اکثریت افراد در محیط بیرون از خانه از ماسک استفاده نمی‌کنند و هم‌چنان برگزاری مراسمات عزا و عروسی همراه با تجمعات ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha