ایکنا فرهنگ تعقل در متون الهی را ترویج دهد
کد خبر: 3987803
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

ایکنا فرهنگ تعقل در متون الهی را ترویج دهد

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه فعالیت خبرگزاری ایکنا فقط خبر رسانی نیست و باید خبررسانی همراه با تعقل باشد، یکی از توفیقات این رسانه را ایجاد فرهنگ تعقل در متون الهی برشمرد.

ایکنا فرهنگ تعقل در متون وحی الهی را ایجاد کندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 10 مردادماه در بازدید از خبرگزاری ایکنا شعبه یزد با تبریک ایام غدیر و مباهله و سالروز نزول آیه شریفه «اولی الامر» و گرامیداشت یاد و خاطره محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در 17 مرداد سال 1377 به شهادت رسید اظهار کرد: این روز بنده را به این مسئولیت وا می‌دارد که تقدیر و تشکری داشته باشم از خبرنگاران و خبرگزاری‌ها و می‌دانم خبرنگاری و تهیه و تدوین خبر بسیار پرمشقت و پررنج است مخصوصاً گزارشات مردمی و البته که در شرایط فعلی انباشت مطالبات مردمی است.

وی ادامه داد: در مسیر قرآن انسان نباید احساس تنهایی داشته باشد و چون قرآن و وحی با فطرت سازگاری دارد فطرت انسان‌های سالم آن را می‌پذیرد اگر همه خبرگزاری‌ها به عنوان یک فرهنگ‌ساز تلقی شوند، رسانه ایکنا فرهنگ‌ساز دینی محسوب می‌شود و این فرهنگ‌سازی دینی از قیمت و ارزش بالایی برخوردار است چون جامعه ما جامعه‌ای اسلامی و متعقدیم اسلام کاملترین و جامع‌ترین دین الهی است و برای بشر درس آموزی دارد.

مدرسی افزود: ملت‌ها از دیدگاه فرهنگی دو بخش هستند بخشی از ملت‌ها صرف پذیرش فرهنگ را دارند اما بعضی فرهنگ‌ساز هستند و مردم ایران با آمدن اسلام پذیرش فرهنگ اسلامی را داشتند ولی از آن به بعد درصدد فرهنگ‌سازی برآمدند و این فرهنگ‌سازی نمادها و نمودهای فراوانی را دارد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: در بخش قرآنی خبرگزاری ایکنا مسئولیت دارد و یکی از اقدامات ایجاد فرهنگ تعقل در متون وحی الهی است پس وحی به تنهایی و منهای تعقل، تحجر است و تعقل منهای وحی سکولار است و هر دو را باید در کنار هم داشته باشید و در این صورت خبرگزاری کامل است لذا فعالیت خبرگزاری ایکنا بسیار سخت و دشوار است و فقط خبر رسانی نیست و باید خبر رسانی همراه با تعقل باشد.

وی ادامه داد: رسانه ایکنا باید به دنبال فرهنگ‌سازی باشد، فرهنگ‌سازی غیر از مصرف کردن فرهنگ است و این فرهنگ‌سازی باید با کمک علما و بزرگان اسلام ایجاد شود.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه خبرهای ایکنا باید از سه پارامتر برخوردار باشد، سازگاری با فطرت سلیم، علمی و عقلانی بودن را از آن جمله بیان کرد و بیان کرد: در واقع ایکنا در این مسیر دانشکده‌ای است به آن دریای بزرگ معرفت وحی الهی که نیاز به تعمق، تفکر و اندیشه قوی در این متون دارد. 

انتهای پیام
captcha