تصمیم دادگاه اسرائیلی برای تخلیه محله شیخ جراح شهر قدس
کد خبر: 3988023
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

تصمیم دادگاه اسرائیلی برای تخلیه محله شیخ جراح شهر قدس

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه برای تخلیه محله شیخ جراح شهر قدس تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه، 11 مردادماه، برای تخلیه 4 خانواده محله شیخ جراح قدس یعنی خانواده‌های الجاعونی، اسکافی، الکرد و القاضی تصمیم‌گیری می‌کند. این درحالی است که فعالان فلسطینی خواستار همبستگی با این خانواده‌ها همزمان با برگزاری جلسه دادگاه شدند.
 
جلسه دادگاه عالی اسرائیل برای تصمیم‌گیری در زمینه آواره کردن این چهار خانواده پس از تصویب آن در دادگاه مرکزی این رژیم و تصمیم برای انتقال این منازل به شهرک‌نشینان صهیونیست برگزار می‌شود.
 
در همین راستا، فعالان فلسطینی خواستار تجمع فلسطینیان در مقابل دادگاه عالی اسرائیل در ساعت 11 صبح امروز دوشنبه به وقت فلسطین به منظور اعلام همبستگی با این خانواده‌ها شدند.
 
دادگاه مذکور، چند روز پیش حکم موقت تخلیه سه منزل در محله شیخ جراح را متوقف کرد اما زمان صدور این حکم را مشخص نکرد.
 
جراحت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله شهرک‌نشین صهیونیست
 
خبر دیگر از تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی اینکه صبح امروز دوشنبه، 11 مردادماه، یک جوان فلسطینی در شهر قدس به ضرب گلوله یک شهرک‌نشین صهیونیست مجروح شد.
 
به گفته شاهدان عینی این جوان فلسطینی در محله شیخ جراح هدف گلوله این شهرک‌نشین صهیونیست قرار گرفت و به یکی از بیمارستان‌های شهر قدس منتقل شد.
 
اهداف پروژه جدید یهودی‌سازی سیلیکون
 
از سوی دیگر فخری ابو دیاب، کارشناس مسائل قدس در گفت‌وگو با رادیو صوت‌القدس گفت: هدف پروژه جدید یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی با عنوان «سیلیکون» سلطه اشغالگران بر سرزمین فلسطین، تخریب مناطق صنعتی در واد الجوز، تسلط بر اقتصاد قدس و تغییر چهره متمدنانه این شهر است.
 
وی افزود: این پروژه بخشی از طرح یهودی سازی شهر قدیمی قدس است که به منظور وابسته کردن اقتصاد قدس به رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.
 
این کارشناس فلسطینی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از نام‌های چشم‌نواز برای طرح‌های خود استفاده می‌کند تا فشارها را کاهش داده و با این نامگذاری‌ها بر شدت سلطه‌گری خود سرپوش بگذارد.
 
ابو دیاب اظهار کرد که این رژیم برای ساخت دانشکده ورزش در زمین‌های فلسطینیان، که به طرح سیلیکون نامیده می‌شود، 200 مرکز تجاری فلسطینی را تخریب خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha