اعطای جایزه مدیریت محیط‌ زیست جهان اسلام
کد خبر: 3988102
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴

اعطای جایزه مدیریت محیط‌ زیست جهان اسلام

مرکز ملی نظارت بر حفظ محیط‌ زیست عربستان با همکاری آیسسکو به اقدامات و پژوهش‌های موفق در زمینه محیط‌ زیست در جهان اسلام و خارج از آن، جایزه مدیریت محیط‌ زیست اعطا خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام(آیسسکو) از آغاز ثبت‌ نام برای دریافت جایزه مدیریت محیط‌ زیست در جهان اسلام خبر داد که توسط عربستان سعودی اعطا می‌شود.

این جایزه توسط دبیرخانه این سازمان و مرکز ملی نظارت بر حفظ محیط زیست به نمایندگی از وزارت محیط‌زیست، آب و کشاورزی عربستان اعطا خواهد شد.

داوطلبان نامزدی برای سومین دوره این جایزه می‌توانند تا پایان ماه دسامبر سال جاری ثبت نام کنند. هدف از اعطای این جایزه تثبیت مفهوم گسترده مدیریت محیط‌زیست در جهان اسلام و افزایش اهتمام به مفهوم توسعه پایدار و همچنین معرفی تلاش‌های برجسته و شیوه‌های موفق در سطح جهانی در این زمینه خواهد بود. این جایزه به نمونه‌های موفق از جهان اسلام یا خارج آن تعلق خواهد گرفت.

این جایزه یکی از ابزارهای مهم برای حمایت از اقدامات مشترک بین‌المللی در حوزه محیط زیست و آگاهی از مسائل مربوط به آن و همچنین عاملی برای انگیزه بخشیدن به نهادها، سازمان‌های مردم‌نهاد و افراد به منظور حفاظت از محیط‌زیست تلقی می‌شود.

این جایزه در دوره جدید خود شامل چهار بخش است و هیئت‌داوران در هر بخش سه برنده را انتخاب خواهد کرد، ارزش کل جوایز در بخش‌های مختلف 195000 دلار است که در سه بخش اول میان برندگان تقسیم خواهد شد.

1- بخش تحقیقات، دستاوردها و اقدامات موفق،

2- بخش اقدامات و فعالیت‌های پیشگام انجمن‌های دارای منافع عمومی و انجمن‌های مدنی در کشورهای عضو.

3- بخش فعالیت‌های کارآفرینانه زنان در زمینه اقدامات زیست‌محیطی که در این جلسه ایجاد شد، در چارچوب سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام از سال 2021 به‌عنوان سال زنان سه جایزه در زمینه‌های زیر اعطا خواهد شد:

مدیریت محیط‌زیست پایه:

جایزه زنان برای تحقیقات، دستاوردها و اقدامات موفق

جایزه زنان در انجمن‌های عام‌المنفعه و سمن‌ها

جایزه رهبری زنان در مؤسسات بخش خصوصی یا دولتی

بخش چهارم این جایزه (شعبه شهر سبز دوستدار محیط‌زیست) مربوط به اعطای جایزه افتخاری به سه شهر دوستدار محیط زیست در جهان اسلام تعلق می‌گیرد.

این جایزه در جلسه افتتاحیه کنفرانس وزیران محیط زیست کشورهای اسلام اعطا خواهد شد که در سال 2022 در شهر جده عربستان برگزار خواهد شد.

افرادی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد جایزه، بخش‌های مختلف و شرایط نامزدی برای آن هستند می‌توانند به وب‌سایت این جایزه با آدرس اینترنتی (www.ksaaem.org) مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha