اعضای شورای شهر نگاه فرهنگی به شهر داشته باشند
کد خبر: 3988472
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
استاندار آذربایجان‌شرقی:

اعضای شورای شهر نگاه فرهنگی به شهر داشته باشند

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید نگاه نرم‌افزاری و فرهنگی به شهر داشته باشند، گفت: وقتی در ارتباط با ارتقای فرهنگ، آگاهی و دانش مردم برنامه‌ریزی شود کارهای دیگر نیز به دنبال آن توسعه پیدا می‌کند و بر این اساس توسعه فرهنگی و اجتماعی باید اولویت نخست شورا باشد.

اعضای شورای شهر نگاه فرهنگی به شهر داشته باشندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 13 مردادماه، در دیدار با منتخبان دوره ششم شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان اینکه باید به اقتصاد شهر توجه کرد، گفت: تامین منابع مالی پایدار موضوعی است که تمامی شهرها با آن درگیر هستند و اعضای شورای شهر تبریز باید این موضوع توجه کنند.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید نگاه نرم‌افزاری و فرهنگی به شهر داشته باشند، افزود: وقتی در ارتباط با ارتقای فرهنگ، آگاهی و دانش مردم برنامه‌ریزی شود کارهای دیگر نیز به دنبال آن توسعه پیدا می‌کند و بر این اساس توسعه فرهنگی و اجماعی باید اولویت نخست شورا باشد.

پورمحمدی افزود: برای توسعه شهر نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم و اگر درهای توسعه شهری باز شود سرمایه‌گذاران بسیاری آماده سرمایه‌گذاری در کلانشهر تبریز هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه تهدیدها و آسیب‌هایی مانند بافت فرسوده وجود دارد که باید به آنها توجه شود، گفت: در تبریز بیش از 2500 هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌نشین داریم که دارای خانه‌های کم‌دوام و اسکان غیررسمی است و این مشکلات باید در اولویت قرار گیرند.

وی با اشاره به کاهش میزان اعتماد اجتماعی، اظهار کرد: جلب اعتماد عمومی که مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است از موضوعات بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد.

پورمحمدی، با تأکید بر ایجاد اتاق‌های فکر با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان در شورا، اضافه کرد: دانشگاه تبریز دارای ۷۰۰ نفر هیئت علمی است که اماده همکاری با شورای اسلامی شهر تبریز جهت توسعه شهر هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، تأکید کرد: شما منتخبان مردم هستید که باید با همدلی و همکاری بیشتر برای توسعه و آبادانی شهر تلاش کنید.

انتهای پیام
captcha