پاسداشت کوشش‌های صادقانه شهید خبرنگار «محمود صارمی» + صوت
کد خبر: 3988669
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰

پاسداشت کوشش‌های صادقانه شهید خبرنگار «محمود صارمی» + صوت

برنامه «حکایت جاودانگی» رادیو قرآن امروز، 14 مرداد، در آستانه روز خبرنگار با بیان گوشه‌هایی از زندگینامه شهید خبرنگار «محمود صارمی» به روی آنتن رفت.

به گزارش ایکنا، برنامه «حکایت جاودانگی» رادیو قرآن در آستانه روز خبرنگار، امروز، 14 مردادماه با نگاهی به زندگینامه شهید «محمود صارمی» از شهدای خبرنگار به روی آنتن این شبکه رادیویی رفت.

شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) بود. وی متولد بروجرد در سال 1347 بود که با شهادتش در 17 مرداد سال 77 در مزارشریف افغانستان، روزی را به نام خبرنگاران در تقویم ثبت کرد.

بیان گوشه‌ای از زندگینامه، تحصیلات و موفقیت‌های این شهید به بیان خدیجه روزبهانی، همسر این شهید و دوستان و آشنایان چون علاقه‌مندی به ورزش کاراته، کسب کمربند مشکی، اخذ کارت مربیگری و موفقیت در مسابقات ورزشی مرحله شهرستان و استان، حضور 17 ماه در جبهه حق علیه باطل و مقابله با دشمن بعثی و اعزام از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به جبهه‌های کردستان، حلبچه و جنوب خرمشهر، آغاز همکاری با ایرنا از سال 1370 به عنوان کارشناس متون خبری، اعزام در سال ۱۳۷۵ به عنوان مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به «مزارشریف» انتخاب و اعزام به کابل در ۲۶ دی‌ماه همان سال به عنوان مسئول نمایندگی خبرگزاری در حالی که افغانستان درگیر جنگ‌های داخلی بود، از جمله بخش‌های این برنامه بود.

کد

از دیگر آیتم‌ها برنامه «حکایت جاودانگی» می‌توان به شاهکارهایی از قراء جهان اسلام، گزیده‌ای از وصیتنامه این شهید، بیان ویژگی‌ها و سختی‌های خبرنگاران به عنوان دیده‌بانان جامعه و پیگیری پاسخ‌ها از مسئولان و کارشناسان، پخش بخشی از فیلم «مزار شریف» به کارگردانی و نویسندگی عبدالحسن برزیده و تهیه کنندگی منوچهر شاهسواری در سال 1393 با موضوع حمله طالبان به کنسولگری ایران در مزارشریف و معرفی کتاب «آخرین گزارش» با روایت زندگی شهید محمود صارمی به همت بهمن کبیری‌پرویزی اشاره کرد.

یادآور می‌شود، حكایت جاودانگی كاری از گروه اطلاع‌رسانی و محافل رادیو قرآن است که با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای تفحص و شهدای مدافع حرم و نگاهی به سیره قرآنی شهیدان به تهیه‌كنندگی سمیرا قنبری و گویندگی یاسر دعاگو، روایتگری فضه سادات حسینی، پنجشنبه‌ها حوالی ساعت 16 به مدت 25 دقیقه از موج اف ام ردیف 100 مگاهرتز پخش می‌شود.

کد
انتهای پیام
captcha