رسانه‌ها نقش مؤثری در معرفی ظرفیت‌های استانی دارند
کد خبر: 3989375
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

رسانه‌ها نقش مؤثری در معرفی ظرفیت‌های استانی دارند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مؤثری در معرفی مناطق گردشگری استان دارند، گفت: از تمامی رسانه‌های استان درخواست داریم با توجه با ظرفیت و پتانسیل‌های گردشگری کردستان در این حوزه بیشتر ورود پیدا کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان شامگاه گذشته، 17 مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: کردستان داری ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی بسیار بالایی است اما تاکنون در زمینه معرفی این ظرفیت‌ها آن‌گونە کە در خور شأن استان باشد، در این حوزە کار نشدە است.

وی به راه‌اندازی کاخ موزە عمارت خسروآباد طی یک ماە گذشتە با حضور مسئولان استانی و وزیر گردشگری کشور اشاره کرد و افزود: در آیندەای نزدیک دو موزە در شهرستان‌های بیجار و سقز افتتاح خواهد شد که بعد از پایان کرونا این موزه‌ها آماده بازدید گردشگران خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان به فعالیت‌های صورت گرفتە در حوزە گردشگری استان اشاره و بیان کرد: استان کردستان در بحث اکوتوریسم و بوم‌گردی باتوجە بە طبیعت بکر و آب‌وهوای کوهستانی منطقە، موقعیت مناسبی بە لحاظ اکوتوریسم بە شمار می‌رود.

وی از راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به منظور معرفی محیط زیست و سبک بومی منطقه در سطح استان کردستان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲٨ اقامتگاە بوم‌گردی در استان کردستان وجود دارد کە تعداد ۱٥ اقامت بومگردی دیگر آمادە بهرەبرداری است. خوشبختانە بسیاری از کولبران امروزە بە احداث اقامتگاە‌های بومگردی روی آوردەاند، این روند شاید اندک و انگشت‌شمار باشند اما با کمک اصحاب رسانە می‌توان تعداد این اقامت‌ها را افزایش داد.

گویلیان به فعالیت‌های انجام گرفتە در حوزە صنایع دستی اشاره کرد و افزود: روستای دیوزناو از توابع شهرستان سروآباد در حوزه ثبت ملی ارغوان بافی، روستای کاکوی سفلی از توابع شهرستان دهگلان به عنوان روستای ملی گلیم بافی و همچنین شهر آرمرده از توابع شهر بانه به عنوان شهر ملی مرخز بافی «شالبافی» و یا «نساجی سنتی» به ثبت ملی رسیده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه ثبت جهانی اورامان، رویدادی تاریخی بود کە طی چند روز گذشتە برای استان کردستان اتفاق افتاد، تأکید کرد: بعد از این رویداد تاریخی (ثبت جهانی اورامان) رسالت و کار و تلاش اصحاب رسانە بە مراتب بیشتر از گذشتە افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مردم در راستای مقابله با ویروس کرونا، گفت: نقش رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف بسیار سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار بوده و این موضوع نشان از قدرت رسانه است. نقش رسانه‌ها در ایجاد بسترهای لازم برای رونق گردشگری و سوق دادن افکار مردم برای انتخاب یک نقطه به عنوان مقصد گردشگری بسیار اهمیت دارد.

گویلیان در پایان یادآور شد: از تمامی رسانه‌های استان درخواست داریم با توجه با ظرفیت و پتانسیل‌های گردشگری کردستان، در این حوزه بیشتر ورود پیدا کنند چراکه رسانە می‌تواند در حفظ فرهنگ موجود در اورامان و حل مشکلات اقتصادی منطقە بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام
captcha