نقش خبرنگاران در جریان‌سازی صحیح انقلاب اسلامی
کد خبر: 3989389
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

نقش خبرنگاران در جریان‌سازی صحیح انقلاب اسلامی

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، خبرنگاران را بیرق‌دار آگاهی‌بخشی به جامعه اسلامی و جریان‌سازی صحیح انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: رسالت خبرنگاران بسیار سنگین است و باید ابعاد خبر به شکلی باشد که در ذهن مخاطب مقام، کلام و منزلت صحیح ایجاد کند.

به گزارش ایکنا از فارس، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز عصر دیروز، 17 مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه مدیریت شهری شیراز ضمن گرامیداشت یاد 9 شهید رسانه استان فارس گفت: خبرنگاران بیرق‌دار آگاهی‌بخشی به جامعه برای تبیین جهت صحیح جریان انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: خبرنگاران صاحبان چراغ جامعه اسلامی هستند زیرا وظیفه روشنگری دارند که رسالت سخت و سنگینی است و سنگینی این رسالت موجب شده است که بگوییم جامعه مجاهدان خبرنگار از جوهره جان قلم مرکب ساختند و خاضعانه، صادقانه، بی‌ادعا، تیزهوش و سریع‌اللهجه و خوش‌ذوق و دقیق در راه اطلاع‌رسانی به مردم تلاش می‌کنند.

طاهری با بیان اینکه این‌ها کمترین خصلت‌هایی است که باید به یک خبرنگار عامل و سالم اطلاق کرد، به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و افزود: توجه به آیات قرآن ما را متوجه به ارزش کار خبرنگاری می‌کند. مخاطب کار خبرنگاران عباد هستند و خداوند در قرآن کریم به عباد و نه فقط مؤمنین بشارت می‌دهد.

وی با بیان اینکه از میان قول و خبری که خبرنگاران می‌سازند باید بهترین و برترین احصا شود، گفت: رسالت خبرنگاران بسیار سنگین است و باید خبر صحیح تولید کنند و ابعاد خبر به گونه‌ای باشد که در ذهن مخاطب مقام، کلام و منزلت صحیح ایجاد کند.

محمدعلی راضی، سرپرست شهرداری شیراز هم در این مراسم با بیان اینکه حرفه خبرنگاری موجب ایجاد تحولات اجتماعی در دنیا شده است، گفت: خبرنگاران در پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی همواره نقش مهمی داشته‌اند و سلامت جامعه به سلامت این قشر وابسته است.

وی خبرنگاری را رسالت سخت و مقدسی توصیف کرد که ادامه‌دهنده راه انبیای الهی است و تأکید کرد: از نقدهای صادقانه و زیبای خبرنگاران در کار خود نهایت استفاده را می‌بریم.

انتهای پیام
captcha