شروع تولید آثار فاخر خبر و مستند در صداوسیمای کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3989465
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

شروع تولید آثار فاخر خبر و مستند در صداوسیمای کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: فصل جدیدی از عمل حرفه ای با تولید آثار فاخر خبر و مستندهای متعدد تحقیقی در این سازمان شروع می‌شود.

شروع فصل جدید خبر حرفه ای در صداوسیمای کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای استان، امیر رئوف، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در جلسه تجلیل از روز خبرنگاران شبکه استانی دنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر، گفت: خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی، نقشی بسیار مهم و حیاتی بر عهده دارند.

وی با اشاره به مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه و فرارسیدن ماه محرم به وقایع غدیر و عاشورا اشاره کرد و افزود: اگر اطلاع‌رسانی و ابلاغ پیام و نشر و گسترش پیام غدیر و عاشورا انجام نمی‌گرفت، قطعًا این رویدادها و وقایع مهم اسلامی نسل به نسل و سینه به سینه منتقل و افکار عمومی‌بشریت فرهنگ اسلامی ما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

رئوف آگاهی، اطلاع رسانی و تبلیغ را مهم دانست، گفت: پیامبران و ارسال کنندگان پیام در آموزه‌های دینی به‌عنوان نبی اطلاق می‌شوند و خبرنگاران به مثابه پیامبران عرصه آگاهی و حقیقت رسالت مهم تاریخی برعهده دارند

وی عنوان کرد: دنیایی معاصر که در آن زندگی می‌کنیم، جنگ رسانه‌ها است امروزه در کارزار نابرابر رسانه ای، رسانه ملی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ‌به عنوان کانون مرکزی رسانه‌های جبهه مقاومت در برابر امپراتوری خبری نظام سلطه ایفای نقش می‌کند.

مدیرکل شبکه استانی دنا در همین ارتباط نیز افزود: خبرنگاران به‌عنوان طلایه داران عرصه اطلاع رسانی و روایتگری نقش ممتاز و حساسی را در جهت دهی به افکار عمومی برای دستیابی بشریت به حقیقت و آگاهی ایفا می‌کنند.

وی گفت: نظام‌هایی که در عرصه رسانه و تبلیغات و اطلاع رسانی از قدرت برتر رسانه ای برخوردار هستند در هدایت افکار عمومی‌ با ایجاد قدرت نرم از منافع خود صیانت می‌کنند.

مدیرکل صدا وسیمای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع صداقت و امانتداری در عرصه اطلاع رسانی، ادامه داد: خبرنگار باید نسبت به ارائه اخبار صحیح و درست گام بردارد و از ورود به شایعات که پشتوانه ندارند پرهیز و روح و روان افکار عمومی را به واسطه اخبار موثق هدایت کند.

وی یکی از ویژگی‌های خبرنگاران را شجاعانه حرکت کردن در مسیر انتشار اخبار دانست و با اشاره به سختی‌های کار خبرنگاران و گروه خبری گفت: اگر روحیه مجاهدانه و شجاعت توام با بصیرت انقلابی نباشد قطعا خبرنگار در رسیدن به اهدافش نمی تواند موفق باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شروع فصل جدیدی از عمل حرفه‌ای با تولید آثار فاخر خبر و مستندهای متعدد تحقیقی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: همه باید در تلاش کنیم که خود را بروز کنیم و با رصد کردن رویکردهای تاثیر گذار خبر که یکی از سبک های جدید توجه به نرم خبر است که باید تلاش شود محتواهای خبری با این سبک‌های بدیع و نوآورانه تولید و به مخاطبان ارائه شود.

رئوف با بیان اینکه خبرنگاری واسطه بین مردم و حکومت است و این خبرنگاران هستند که می‌توانند انتظارات و مطالبات به حق مردم را به گوش مسئولان برسانند، افزود: شما خبرنگاران رسالتی بس خطیر دارید و باید تلاش کنید نقش خود را به خوبی ایفا کنید.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان فعال باید رسانه فعال داشته باشد، گفت: اگر معاونت خبر که به عنوان پیشانی رسانه عمل می‌کند بتواند نقش خود را بخوبی ادا کند، استان می تواند در عرصه‌های مختلف به قله‌های پیشرفت و آبادانی دست پیدا کند.

در پایان این مراسم از خبرنگاران و فعالان خبر در صدا و سیمای مرکزکهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha