وجود ۳۶۵ نمازخانه بین راهی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3989637
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

وجود ۳۶۵ نمازخانه بین راهی در آذربایجان‌شرقی

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که مسئولان ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی را جزو دغدغه‌های خود قرار دهند، گفت: ۳۶۵ نمازخانه بین راهی در استان وجود دارد که کد بندی شده و مورد بازدید قرار می‌گیرند اما برای ساماندهی نیاز به همکاری در میدان عمل است.

۳۶۵ نمازخانه بین راهی در استان وجود داردحجت‌الاسلام مجید آقاجانی، رئیس ستاد اقامه نماز استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که مسئولان ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی را جزو دغدغه‌های خود قرار دهند، گفت: ۳۶۵ نمازخانه بین راهی در استان وجود دارد که تمامی آن‌ها کدبندی شده و همواره به طور مکرر مورد بازید واقع می‌شوند ولی برای ساماندهی آن همکاری لازم است تا به‌صورت میدانی وارد عمل شویم.

وی با بیان این‌که ۱۰۰ نمازخانه‌ بین راهی استان در  نقشه یاب(گوگل مپ) جانمایی شده است، گفت: در حال حاضر تمامی نمازخانه‌های بین راهی دارای تلفن خط ثابت هستند که مردم می‌توانند کمبودهای آن را گزارش دهند.

آقاجانی، با بیان این‌که ۱۵۰ پارک تبریز دارای نمازخانه است، گفت: یک سوم نمازخانه‌ پارک‌های تبریز مناسب نیستند. اگر وضعیت نمازخانه‌ها و وضوخانه‌های سطح استان ساماندهی و آباد نشوند آن را به طور تصویری رسانه‌ای می‌کنیم.

وی تاکید کرد: از هر فردی که دارای طرح ابتکاری در مورد نماز و مهدویت است، استقبال می‌کنیم و سعی داریم به نحو احسن پیش رود.

آقاجانی با تاکید بر این‌که تغییر و تحولات بنیادی باید از تمامی جهات به ویژه در مسائل فرهنگی انجام شود، گفت: اخیرا در جلسه شورای شهر تبریز، با اقامه‌ اذان جلسه را ادامه نداده و اقامه‌ نماز را اولویت قرار داده‌اند از رئیس شورای شهر تبریز به خاطر این کار قدردانی می‌کنیم، از سایر مدیران دستگاه‌ها نیز درخواست داریم توجه و اهمیت ویژه‌ای برای برپایی به موقع نماز داشته باشند.

وی با بیان این‌که ظرفیت‌ها در مورد مهدویت و نماز بسیار زیاد است، گفت: هر شهروند می‌تواند مهدی یاور شود، هر مسجد یک قرارگاه بنیاد حضرت مهدی موعود است.

مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که سرمایه گذاری در نوجوانان و کودکان به ویژه در مدارس بسیار مهم است، گفت: در این راستا مهدی یاوران به مدارس ارسال می شوند چرا که معتقدم اگر می خواهیم در این زمینه کاری انجام دهیم باید از مقطع پیش دبستان شروع کنیم.

انتهای پیام
captcha