پیشرفت 90 درصدی ساختمان باغ موزه دفاع مقدس لرستان
کد خبر: 3990015
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

پیشرفت 90 درصدی ساختمان باغ موزه دفاع مقدس لرستان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی باغ موزه دفاع مقدس این استان، گفت: در صورت تخصیص اعتبارات این باغ موزه تکمیل و دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

ساختمان باغ موزه دفاع مقدس لرستان 90 درصد پیشرفت داردبه گزارش ایکنا از لرستان، محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان لرستان، امروز، 20 مردادماه در نشست با اصحاب رسانه، با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع)، گفت: علی‎رغم اینکه استان لرستان در دوران دفاع مقدس خاکریز دوم جنگ محسوب می‏‎شد اما این استان هنوز فاقد باغ موزه دفاع مقدس است.

وی از پیشرفت 90 درصدی باغ موزه دفاع مقدس استان لرستان خبر داد و افزود: این باغ موزه در سه فاز و شامل ساختمان اداری، ورودی، منطقه عملیات خودی و دشمن، سکوی پیروزی، تونل شب‎های عملیات، ساختمان اصلی موزه، باغ شهدا، حسینیه شهدای گمنام و یادمان شهدا است.

رشیدی ادامه داد: در صورتی که اعتبار تخصیص یافته در موعد مقرر به دست ما برسد فاز اول این باغ موزه تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‎‏رسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه تلاش ما بر این است که افتتاح و بهره‌برداری این باغ موزه دفاع مقدس توأم با هم باشد و در این راستا سال گذشته از افتتاح این باغ موزه ممانعت کردیم چون این پروژه آماده بهره‌برداری نبود، اضافه کرد: در بخش گالری باغ موزه دفاع مقدس از ظرفیت هنرمندان بومی استان استفاده خواهیم کرد.

رشیدی با بیان اینکه سال گذشته 17 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت و امسال نیز  قول مساعد داده‌اند که مبلغ هفت میلیارد تومان از اعتبارات ملی به این پروژه اختصاص داده شود، گفت: پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان شش هزار متر زیربنا دارد و تا حدودی اقدامات خوبی در جهت تکمیل بخش‎های مختلف آن انجام گرفته است که امید است با تخصیص به موقع اعتبارات این پروژه تا 15 آذرماه امسال تحویل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی و تبریک این روز به خبرنگاران، گفت: انتظاری که مردم از خبرنگاران دارند این است که اخبار را به‌موقع، دقیق و بدون حاشیه انعکاس دهند.

رشیدی به نقش خبرنگاران در پیگیری مطالبات مردم اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس و حوادثی مثل سیل و زلزله خبرنگاران همواره با اطلاع‎رسانی به‌موقع نقش‌آفرینی خوبی داشته‌اند، کما اینکه در جریان سیل فروردین 98 در پلدختر شاهد بودیم با اطلاع‌‌رسانی به‌موقع اصحاب رسانه کمک‌های مردمی به سمت این شهر گسیل شد و بسیاری از مشکلات سیل‌زدگان از طریق همین اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه حل و فصل شد.

انتهای پیام
captcha