پویش عهد اربعینی در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود
کد خبر: 3990999
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

پویش عهد اربعینی در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود

مدیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: نخستین «پویش عهد اربعینی» از عاشورای حسینی(ع) تا اربعین به مدت ۴۰ روز با قرائت زیارت عاشورا و دعای عهد به ابتکار دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید انجام می‌شود.

پویش عهد اربعینی در ایام محرم و صفر برگزار می شودبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام وحید علیان نژاد ظهر یکشنبه 24مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، انجام فعالیت‌‌های معنوی در مبارزه با کرونا را امری ضروری دانست و اظهار کرد: از دیرباز تاکنون در تشیع دو بال برای پرواز وجود داشت که یکی عاشورای سیدالشهدا(ع) و دیگری امید به ظهور منجی برای برقراری عدالت بوده است.

وی ادامه داد: نیاز امروز عالم ظهور منجی و اصلاح وجود خود برای برقراری عدالت می‌باشد.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در خصوص علل برگزاری پویش عهد اربعینی افزود: در روایات به ویژه روایات امام صادق(ع) آماده که اگر فردی چهل روز دعای عهد را بخواند از یاوران حضرت مهدی(عج) می‌شود، از سوی دیگر دعای سیدالشهدا(ع) مستجاب است، همچنین کودکان به دلیل پاکی، برکت و مایه رحم الهی هستند و از سوی دیگر دعای دسته جمعی نتیجه می‌دهد.

علیان‌نژاد بیان کرد: از روز عاشورای حسینی که پمپاژ انسانیت و معرفت در قلب بشر است تا روز اربعین که تجدید میثاق محبان حضرت می‌باشد را باید غنیمت بشماریم و مردم را به پویشی دعوت کنیم که از عاشورا تا اربعین دعای عهد را برای ظهور حضرت حجت(عج) و رفع بلاها تلاوت کنند.

وی گفت: با خادمان حرم سید الشهدا(ع) هماهنگ شده که برای کسانی که در این پویش شرکت می‌کنند نیابتا زیارت سید الشهدا(ع) را قرائت کنند و حاجت آن‌ها را بخواهند.

وی ابراز کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در سایت https://makarem.ir/ ثبت نام کنند تا به نامشان زیارت نیابتی قرائت شود.

علیان نژاد گفت: آیت‌الله مکارم در پاسخ به برقراری این پویش فرمودند که همانگونه که اشاره کردید ایام سید الشهدا(ع) زمانی مناسب برای رفع بلایا می‌باشد که این پویش بلامانع است و ما نیز برای رفع بلایا کمک می‌کنیم.

وی عنوان کرد: نخستین پاداش مشارکت نایب الزیاره بودن خادمان سید الشهداست که در پویش شرکت می‌کنند، همچنین برای پنج خانواده شرکت کننده به قید قرعه هدایا فراهم شده که به عنوان یادبود تقدیم می‌شود.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: پویش عهد اربعینی سال‌های گذشته با عناوین دیگر اجرا شده است اما این عنوان نخستین سال است که به اجرا در می‌آید.

علیان‌نژاد ابراز کرد: محدودیت زمانی خاصی قرار داده نشده و علاقه‌مندان در هر ساعتی از روز می‌توانند این دعا را قرائت کنند.

وی گفت: مشارکت کودکان در اجرای این طرح اهمیت بسیاری دارد، زیرا موجب آموزش دینی آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام
captcha