آموختن امر به معروف و نهی از منکر به دانشجویان از وظایف اساتید است
کد خبر: 3991129
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

آموختن امر به معروف و نهی از منکر به دانشجویان از وظایف اساتید است

امام جمعه ارومیه گفت: اساتید دانشگاه وظیفه دارند مسئله امر به معروف و نهی از منکر و مقدمه‌اش را به دانشجوها آموزش داده و آن‌ها را با معارف بلند اسلامی آشنا کنند.

ارسالی امروز ا آموختن امر به معروف و نهی از منکر به دانشجویان از وظایف اساتیدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، 25 مردادماه، در وبینار نهضت عاشورا و احیای امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر، اظهار کرد: امام حسین(ع) برای امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر قیام کرد و فرمود قصد من ایجاد امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر در جامعه و گسترش سیره و روش جد و پدرم در جامعه است.

وی افزود: این مسئله از فریضه‌های مهم و فروع دین بوده و به ‌قدری مهم است و ثواب بالایی دارد که امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: اگر تمام اعمال و کارهای خوب را با امر به‌معروف و نهی‌از منکر مقایسه کنیم قطره‌ای در مقابل اقیانوس محسوب می‌شود.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: جایگاه این امر والا و ارزشمند بوده که امام حسین(ع) و خانواده‌اش در این راه به شهادت رسیدند و این تلاش برای جاری ساختن این امر در جامعه جهاد در راه خدا است.

وی ادامه داد: تولی و تبری از پایه‌های امر به‌معروف و نهی‌از منكر و فروع دین بوده و مؤمن باید از آدم‌های خوب خوشش بیاید و از انسان‌های بد دور شود و با محبان اهل‌بیت(ع) دوستی و با دشمنان آن‌ها دشمنی کند.

قریشی بیان کرد: مقدمه امر به معروف و نهی از منکر تولی و تبرا است که دشمنان قصد دارند این امر را از ما گرفته و مانع جاری و ساری شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شوند که نباید این اجازه را به آن‌ها داد.

وی گفت: اساتید دانشگاه وظیفه دارند مسئله امر و نهی از منکر و مقدمه‌اش را به دانشجوها آموزش داده و آن‌ها را با معارف بلند اسلامی آشنا کنند در این‌صورت وجهه دانشگاه تغییر خواهد کرد و اگر الگوی ما اباعبدالله باشد و مانند این بزرگوار به این فریضه عمل کنیم جامعه به سوی پیشرفت خواهد رفت.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: جاری و ساری ساختن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی وظیفه حاکمان و آحاد جامعه است و مؤمنین هم باید این وظیفه را به نیکی انجام دهند و این فریضه از مباحث بسیار مهم اسلامی است و اگر ترک شود انسان‌های بد حاکم خواهد شد و انسان‌های خوب و دچار سرخوردگی شده و هر چقدر هم دعا کنند خداوند دعای آن‌ها را مستجاب نخواهد کرد.

انتهای پیام
captcha