ولایتمداری؛ مهم‌ترین پیام تاسوعا
کد خبر: 3991596
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

ولایتمداری؛ مهم‌ترین پیام تاسوعا

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان پیام مهم روز تاسوعا را ارادت و اطلاعت و وفاداری حضرت عباس(ع) نسبت به امام حسین(ع) و اهمیت ولایتمداری دانست.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام مسلم پورجمالی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی این نهاد، ضمن تسلیت فرار رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: تاسوعا و عاشورا از مهم‌ترین روزهای سوگواری شیعیان در تاریخ است اما متأسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری مراسمات عزاداری این سوگواری دست‌خوش تغییراتی شده است.

وی افزود: خواندن زیارت عاشورا در روزهای تاسوعا و عاشورا ثواب بسیار فراوانی دارد و در بین دعا‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره مورد تأکید بسیار قرار دارد. شیعیان روز تاسوعا را منتسب به عباس(ع) بن علی(ع) می‌دانند و این روز را همچون روز عاشورا گرامی داشته و در آن به سوگواری می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: در روز تاسوعای محرم سال ۶۱ قمری، با افزایش تحرکات سپاه عمر سعد در صحرای کربلا و تصمیم جنگ از سوی دشمن، امام حسین(ع) به وسیله برادرشان عباس(ع) یک شب مهلت برای راز و نیاز گرفتند. در این روز، امام حسین(ع) و یارانشان در محاصره نیروهای دشمن بودند و دشمن آب را به روی اهل بیت آن حضرت و یارانشان بسته بود.

پورجمالی یادآور شد: روز نهم محرم سال ۶۱ قمری، به این دلیل که بر اهل بیت(ع) سخت گذشت و شاید یکی از روزهای بسیار سخت و مصیبت‌بار برای خاندان پیامبر(ص) بود، به عنوان تاسوعای حسینی، مورد توجه شیعیان قرار گرفته است. به لحاظ آن‌که حوادث مهم کربلا در روز نهم و دهم ماه محرم‌الحرام اتفاق افتاد، این دو روز را برجسته‌تر نموده و به نام تاسوعا و عاشورا یعنی روز نهم و دهم محرم‌الحرام در فرهنگ مسلمانان به ویژه شیعیان از جایگاه خاصی بهره‌مند شد. دلیل مقام والای حضرت عباس(ع) نیز در اطاعت از امام حسین(ع) و پیام مهم روز تاسوعا اهمیت ولایتمداری است.

انتهای پیام
captcha