روز عاشورا از امام حسین(ع) قلب زنده را طلب کنیم
کد خبر: 3991738
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

روز عاشورا از امام حسین(ع) قلب زنده را طلب کنیم

امام جمعه لاهیجان، با بیان اینکه اگر قلب زنده باشد، خداوند در اوج بلا انسان را رها نمی‌کند، ابراز کرد: امروز باید از امام حسین(ع)، داشتن قلب زنده را در زندگی را طلب کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی، امام جمعه لاهیجان امروز، 28 مرداد در مراسم عزاداری صبح روز عاشورا که به همت هیئت متوسلین به ائمه اطهار(ع) رشت در حرم خواهر امام این شهر برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زینب(س) نسبت به امام حسین(ع) بسیار با معرفت بود.

وی با اشاره به اینکه انسان‌هایی که قلوب آن‌ها زنده است به معرفت می‌رسند، تصریح کرد: روز عاشورا، روز ماتم حضرت زینب(س) است.

امام جمعه لاهیجان، با بیان اینکه اگر قلب زنده باشد، خداوند در اوج بلا انسان را رها نمی‌کند، ابراز کرد: آن‌هایی که امروز در برابر مکتب امام حسین(ع) قرار گرفتند، قلبی مرده دارند و نمی‌توانند عالم را زیبا ببیند.

حجت‌الاسلام سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز باید از امام حسین(ع)، داشتن قلب زنده را در زندگی را طلب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بنا به سفارش امام حسین(ع) شیعه یقین دارد دشمنان نابودشدنی هستند، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم زبان شاکر داشته باشیم، باید شکرگزار خداوند متعال باشیم.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه برخی‌ها برای حفظ مقام خود حاضر نیستند حرف حق را بزنند، اظهار کرد: هر کسی دنبال رضایت خداوند باشد، حضرت حق به او یاری می‌رساند.

وی ابراز کرد: زمانی که داعش به نزدیکی‌های حرم حضرت زینب(س) رسیده و بیش از ۸۶ درصد کشور سوریه دست مسلحین بود، مقام معظم رهبری تنها شخصیتی بودند که مقاومت کردند تا بشار اسد همچنان بر سر کار بماند و در برابر داعشی‌ها مقاومت صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام سلیمانی با بیان اینکه سید حسن نصرالله بیان می‌کرد که تحلیل‌های مسائل سیاسی لبنان از سوی مقام معظم رهبری همواره دقیق بوده است، افزود: تحلیل‌های درست مقام معظم رهبری ناشی از کسب رضایت الهی است.

وی با تاکید بر اینکه انسان اگر قلب زنده داشته باشد با معرفت می‌شود و دشمن برای رسیدن به اهداف خود او را مورد آزمایش قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: در دنیا دوراهی‌های سیاسی و خانوادگی زیادی داریم اما باید با معرفت زندگی کرد.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه باید با اخلاق و گذشت زندگی کنیم، یادآور شد: اگر مسابقه در دین‌داری و معرفت‌جویی نباشد، مانند انسان‌هایی می‌شویم که در دنیا‌مداری وقت می‌گذرانند.

انتهای پیام
captcha