رسانه، مروج امر به معروف و نهی از منکر باشد / ضرورت تعمیق ابعاد ارشادی عاشورا
کد خبر: 3991788
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

رسانه، مروج امر به معروف و نهی از منکر باشد / ضرورت تعمیق ابعاد ارشادی عاشورا

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر را مورد تأکید قرار داد و افزود: پس از اتمام دهه اول محرم نباید از این فریضه الهی غفلت کرد، رسانه عزم خود را برای ترویج این فریضه جزم کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 28 مرداد در آیین سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر را مورد تأکید قرار داد و افزود: پس از اتمام دهه اول محرم نباید از این فریضه الهی غفلت کرد، رسانه عزم خود را برای ترویج این فریضه جزم کند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر اهمیت بسیاری قائل بودند و در همه حال مردم حتی دشمنان را به نهی از منکرات و امر به معروف توصیه می‌فرمودند، اظهار کرد: از اهداف مهم سیدالشهدا(ع) در قیام کربلا، احیای این فریضه الهی و مبارزه با فساد، کفر و ظلم بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه در طول تاریخ شاهد جنبش‌ها و مبارزات حق‌طلبانه مردم و جامعه روحانیت بوده‌ایم، اضافه کرد: هریک از جنبش‌ها دارای فراز و فرودهایی بودند که به نوعی در تثبیت ارزش‌های اسلامی و نفی فساد و ستمگری مؤثر بودند. در میان تمام جنبش‌ها، نهضت خونین سالار شهیدان حسین بن علی (ع) مانند خورشیدی می‌درخشد و به دل‌های آماده، نور و روشنایی می‌بخشد و حرارتی در دل‌های مستعد ایجاد می‌کند که هیچ‌گاه سرد و خاموش نمی‌شود.

وی بیان کرد: قیام عاشورا احیاگر مبانی اسلام ناب محمدی(ص) است که از سوی سید و سالار شهیدان استوار شده و این نهضت به نمادی آرمانی برای آزادی‌خواهان حق‌طلب در ول تاریخ بشری تبدیل و معیار مسیری برای خلق حماسه و سعادت شد. عاشورا و مکتب حسینی، مکتبی حیات‌بخش است و همه باید مروج این مکتب الهی باشیم.

امام جمعه اراک ادامه داد: ایشان فقط به شیعیان تعلق ندارند، بلکه آن حضرت پیشوای همه آزادی‌خوان و حقیقت‌طلبان هستند. چنانچه شاهدیم در طول تاریخ جوامعی که مسلمان نیستند از ایشان و مکتب الهی‌ایشان الهام گرفته و مسیر سعادت و دوری از فساد را برای خود ترسیم کردند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان این مطلب که محرم فرصتی مناسب برای خودسازی و پیوند دوباره با اسلام و احکام الهی است، اظهار کرد: باید دقت شود تا ابعاد ارشادی، تبلیغی و ترویجی فرهنگ عاشورایی به درستی تبلیغ و تعمیق شود. آموزه‌های عاشورایی تنظیم‌کننده برنامه زندگی عموم مردم است که متأسفانه کمتر به آن توجه می‌شود. نوجوان و جوان امروز باید با فرهنگ ایثار و شهادت بهتر و بیشتر از قبل آشنا شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه از واقعه عاشورا می‌توان درس‌های بسیار آموخت و در زندگی پیاده کرد، بیان کرد: بندگی خدا در واقعه عاشورا متجلی شد و امام حسین (ع) با شناخت وعشق به معبود، صبر پیشه کرد و با عبادت و بندگی آنچه که تکلیف بود را انجام داد.

انتهای پیام
captcha