قرآن امیدی برای زندگی‌ام شده است
کد خبر: 3994661
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
یک بانوی روشن دل حافظ قرآن:

قرآن امیدی برای زندگی‌ام شده است

یک بانوی روشن دل حافظ قرآن با بیان اینکه قرآن کریم در طول ۲۰ سال گذشته، تاثیرات بسیاری در زندگی من داشته و امیدی برای زندگی‌ام شده است، گفت: با خواندن این آیات است که انسان از بسیاری گناهان که مثل زنجیر به پایش چسبیده،دوری می‌کند.

بانوی روشن دلی که ۲۰ سال با قرآن کریم همنشین شده استمریم وقاری، بانوی روشن دلی است که از ۲۰ سال گذشته با قرآن همنشین شده و هیچگاه نتوانسته از علاقه خود به این کتاب الهی دست بردارد. این بانوی روشن دل یکی از شرکت کنندگان مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی از شهرستان هریس است که در بخش حفظ قرآن به رقابت می‌پردازد.

این حافظ قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تا ۲۰ سال پیش با قرآن آشنا نبودم و علاقه‌ای هم به خواندن آن نداشتم اما وقتی دایی بنده پیشنهاد داد که برای گذران اوقاتم قرآن بخوانم، قرائت این کتاب الهی را آغاز کردم و با هر آیه از آن، علاقه به خواندن در من بیشتر شد و در نهایت به حدی رسیدم که وابسته قرآن کریم شدم.

وی تاکید کرد: در طی این مدت، هر روزی که قرآن نمی‌خواندم، زمان برایم دیر می‌گذشت و شرایط، سخت‌تر می‌شد زیرا وابسته و دلبسته قرآن هستم و دوری از آن، قلبم را به درد می‌آورد، در نتیجه مصمم‌تر شدم تا این مسیر را ادامه دهم.

وقاری، افزود: در اوایل که امکانات چندانی برای آموزش‌های قرآنی افراد نابینا وجود نداشت و کلاس‌هایی هم برگزار نمی‌شد، پیشرفت چندانی نداشتم اما تقریباً از سه یا چهار سال پیش توانستم در کلاس‌ها حضور یابم و اکنون به صورت مجازی و با گوش دادن به اسپیکرهای قرائت آیات، قرآن کریم را حفظ می‌کنم.

وی که اکنون حافظ ۱۶ جزء قرآن است، گفت: قرآن کریم در طول ۲۰ سال گذشته، تاثیرات بسیاری در زندگی من داشته و امیدی برای زندگی‌ام شده است. با خواندن این آیات است که انسان از بسیاری گناهان که مثل زنجیر به پایش چسبیده، دوری می‌کند.

این حافظ قرآن، با اشاره به این‌که در دوره‌‌ قبلی این مسابقات نیز شرکت کرده بودم اما به خاطر مشکل رفت و آمد نتوانستم در مرحله استانی حضور یابم، افزود: حضور در مسابقات قرآنی تاثیر بالایی در یادگیری دارد. بنده در طی روزهایی که در مراحل مختلف این مسابقات حضور داشتم، نکات بسیاری را یاد گرفتم.

وقاری که برای حضور در این مسابقات استرس دارد، اظهار کرد: سعی می‌کنم در مسابقات دیگری هم شرکت کنم تا استرسم را کاهش دهم. قبلا در مسابقات قرآنی ارگان‌های مختلف شرکت کرده‌ و توانستم مقام‌های برتر استانی را کسب کنم.

انتهای پیام
captcha