پایان تلخ زائرسرای خراسان شمالی در مشهد
کد خبر: 3995226
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

پایان تلخ زائرسرای خراسان شمالی در مشهد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر تا پایان شهریورماه سال جاری ساخت زائرسرای استان در مشهد آغاز نشود، زمینی که به استان اختصاص پیدا کرده بود، از استان گرفته می‌شود.

پایان تلخ زائرسرای خراسان شمالی در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، ۱۴ شهریورماه، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در حسینیه شهدای دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به اینکه از سال ۹۲ به ۱۷ استان در مشهد زمینی برای ساخت زائر سرا اختصاص داده شد، اظهار کرد: برخی از استان‌ها ساخت زائرسرا را شروع کردند اما خراسان شمالی همچنان ورود پیدا نکرده است که ساخت زائر سرا نیز با جمع‌آوری پول از مردم به اتمام نمی‌رسد.

وی با تاکید براینکه از سال ۹۲ تاکنون حدود ۲۰۰ میلیون تومان از مردم برای ساخت زائر سرا جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: ساخت زائرسرا در شرایط فعلی بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و برای شروع کار نیز باید ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کند.

نوری با بیان اینکه پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان استان برای ساخت زائر سرا انجام شده است، ادامه داد: اگر تا پایان شهریورماه ساخت زائرسرا آغاز نشود، زمین مربوطه از خراسان شمالی گرفته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در رابطه با اعتراض فعالان قرآنی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش، بیان کرد: نامه نگاری‌ها به وزارت خانه نیز انجام شده است و معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان در تهران پیگیری می‌کنند امیدواریم بتوانیم مشکلات فعالان قرآنی را در استان حل کنیم.

وی در ادامه با تأکید براینکه خبرنگاران نباید نگاه‌های شخصی خود را در تولید خبر و نقل وقایع دخالت دهند، اضافه کرد: اگر از مجموعه‌ای در استان و یا مسئولی ناراحتی داریم نباید در نقل وقایع مربوطه زیاده‌روی کنیم و نگاه‌های شخصی خود را در اولویت حقیقت بگذاریم.

وی با تاکید براینکه در خصوص مقابله با ویروس کرونا جلسات مختلفی را با مسئولان برگزار کردیم، تصریح کرد: طی بازدیدهای مختلف از بیمارستان‌ها که انجام شده است، با تمام دستگاه‌های مربوطه جلساتی را برگزار کردیم و استاندار نیز تاکید کرد که دستگاه‌های مربوطه در خدمت علوم پزشکی هستند و باید نیازهای علوم پزشکی استان را رفع کنند.

نوری با تاکید بر اینکه اگر علوم پزشکی به مصلی نیز نیاز داشته باشد نماز را در مصلی تعطیل می‌کنیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که مقابله با کرونا اولویت کشور است و از همین جهت حتی اگر علوم پزشکی استان به مصلی نیاز داشته باشد، نماز را در محیطی دیگر برگزار می‌کنیم و مصلی را در اختیار علوم پزشکی قرار می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: اگر موضوعات مربوط به دستگاه‌های اجرایی با گفت‌وگو حل نشود، مجبور به اعلام این مسائل در خطبه‌های نماز جمعه هستیم تا بتوانیم موضوعات را به عنوان یک مطالبه عمومی بیان کنیم.

انتهای پیام
captcha