توانمندسازی مددجویان؛ از اهداف اصلی کمیته امداد
کد خبر: 3995966
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
جعفر نوری‌زاده بیان کرد:

توانمندسازی مددجویان؛ از اهداف اصلی کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اهر، با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار نفر تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: اصلی‌ترین هدف کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است.

توانمندسازی مددجویان؛ از اهداف اصلی کمیته امدادجعفر نوری‌زاده، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار نفر تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: اصلی‌ترین هدف کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است.

وی افزود: در این راستا در سال ۹۹ حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که امسال این مبلغ به بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته که برای رسیدن به این هدف چه از نظر فرهنگی، مسکن، اشتغال و غیره سعی خواهیم کرد با کمک به خانواده‌های نیازمند و تقویت آنها با همراهی خیرین و نوع دوستان این افراد نیازمند دیگر به کمیته امداد نیازی نداشته باشند و به خودکفایی و اشتغال دست پیدا کنند.

وی افزود: امسال از کل اعتبار تخصیص یافته در حوزه اشتغال و خودکفایی برای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال وام ۴ درصدی در نظر گرفته شده است که تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال آن در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته که امیدواریم با مساعدت بانک‌ها بزودی شاهد اشتغال و تولید در شهرستان و منطقه باشیم.

نوری‌زاده گفت: علاوه بر پرداخت وام مذکور برای اشتغال مددجویان تحت پوشش، در زمینه درمان نیز تنها با ارائه مدارک از سوی بیمار نسبت به پرداخت هزینه درمانی این افراد اقدام خواهیم کرد و در این خصوص مشکلی نداریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اهر در خصوص جمع آوری زکات از روستاهای شهرستان اهر نیز افزود: سال گذشته کل زکات جمع آوری شده از روستاهای این شهرستان حدود ۶۵۰ میلیون ریال بود که امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده که همچنان نیز ادامه دارد و امیدواریم این میزان زکات افزایش یابد.

وی ادامه داد: در بحث جمع آوری زکات امسال به دلیل وقوع خسارت سیل، تگرگ و حوادث غیر مترقبه دیگر در برخی از روستاهای شهرستان اهر متاسفانه روستاییان توان یاری نداشتند که امیدواریم در سال‌های آینده جبران شود.

نوری‌زاده گفت: در راستای خدمت رسانی به افراد تحت پوشش بیش از ۲۰ میلیون ریال ماهانه برای درمان و دیالیز آنها هزینه می شود که با توجه به کاهش اعتبارات لازم است مردم و خیرین نیز دست ما را در کمک رسانی به این افراد یاری کنند.

وی افزود: کمیته امداد در همه حوزه‌های درمانی، خدماتی، عمرانی، فرهنگی، اشتغال و غیره در خدمت مردم بوده و امسال سعی خواهیم کرد در این زمینه‌ها مددجویان را به خودکفایی برسانیم و جا دارد از مردم فهیم و خیرین شهرستان اهر که ما را در خدمت رسانی بهتر به مددجویان یاری می کنند تشکر و قدردانی نماییم.

نوری‌زاده اقدامات کمیته امداد شهرستان اهر در سال‌جاری را اهدای ۳۲ جهیزیه با اقلام اساسی یخچال، اجاق گاز، لباسشویی، تلویزیون و جاروبرقی به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال هزینه با مساعدت مردم به نوعروسان تحت پوشش، پرداخت شهریه حدود ۹۰۰ نفر دانشجو و دانش آموز تحت پوشش، توزیع بیش از ۳۰ هزار پرس غذای آماده به همراه ۳۵۰۰ بسته معیشتی در طول ماه محرم در بین نیازمندان با همکاری و مساعدت مردم بیان کرد.

نوری زاده همچنین از توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان با کمک مردم و سپاه ناحیه اهر خبر داد و افزود: در بحث قربانی و توزیع گوشت نذری بین نیازمندان، شهرستان اهر جزو اولین شهرستان در کشور است که با مساعدت مردم توانستیم حدود ۷۰۰ میلیون تومان گوشت نذری را به بیشترین تعداد خانوار تحت پوشش توزیع کنیم به طوری که امسال نسبت به سال قبل بیش از ۳ برابر افزایش قربانی و توزیع گوشت در بین نیازمندان داشتیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اهر، در خصوص برخی کارگاه‌ها و مشاغل خانگی که به نوعی وابسته به کمیته امداد امام خمینی(ره) اهر هستند نیز گفت: کمیته امداد آماده هرگونه خدمات اولیه و معرفی نیروی انسانی به کارگاه‌ها برای پیشرفت تولید است ولی در قبال فروش و بازاریابی تولیدات این کارگاه‌ها هیچ مسئولیتی نداشته و تنها حمایت و وظیفه ما کمیته امداد از تولید تا فروش مختص تولید کنندگان مددجویی است که در منزل شخصی خود اقدام به بافت فرش و غیره کند و در این حال است که مددجو در صورتی که نتواند اقلام تولیدی خود را به فروش برساند کمیته امداد با کمک کارشناسان خود اقدام به فروش کالای تولیدی آنها خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به روند خوب احداث مسکن محرومین نیز افزود: امسال در بحث مسکن محرومین ۲۵ واحد در مناطق محروم روستایی این شهرستان در نظر گرفته شده که برای این امر ۵۰۰ میلیون ریال به‌صورت بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال وام تعلق خواهد یافت که در این خصوص برخی کارها با همراهی بنیاد مسکن اهر انجام شده است و ۲۰ واحد آن نیز در حال ساخت است.

انتهای پیام
captcha