رویکرد مولدسازی در حوزه وقف ارزشمند است
کد خبر: 3997191
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

رویکرد مولدسازی در حوزه وقف ارزشمند است

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه اثر کار خیر باید برای مردم ملموس باشد، گفت: رویکرد جدید مجموعه اوقاف و امور خیریه در راستای مولدسازی و توجه به بهره‌وری و استفاده مؤثر از منابع، ارزشمند است و این رویکرد باید در این حوزه جاری و ساری شود.

رویکرد مولدسازی در حوزه وقف ارزشمند استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 22 شهریورماه، در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در تبریز، با بیان اینکه مولدسازی، توجه به بهره وری و استفاده مؤثر از منابع اقدامات درس آموز سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است، گفت: تبریز و آذربایجان دیار خیرین است.

وی ادامه داد: کارهای خیر در زمان مختلف شکل‌های متفاوتی پیدا کرده و در کل موقوفات نشان دهنده‌ فرهنگ والای ما در طول زمان بوده است.

پورمحمدی، ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان  بیان کرد: اداره کل اوقاف آذربایجان‌شرقی در کنار بهره‌وری اقتصادی، بهره‌وری اجتماعی را نیز هم مد نظر قرار داده و در قبرستانی که در یک منطقه محروم واقع شده با ایجاد کتابخانه و سالن ورزشی محیطی سالم برای نوجوانان و جوانان فراهم کرده است که در واقع نیت اصلی واقفین نیز همین بود که کودکان بتوانند در محیطی امن و سالم درس بخوانند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فکر کار تولیدی در استان جاری و ساری شده است، متذکر شد: مردم این استان صنعتگران خوبی هستند و با ثروتی که در تبریز وجود دارد، کارهای بسیاری می‌توان انجام داد، چرا که بیش از چهار هزار واحد تولیدی در استان فعال هستند و صادرات ما به بیش از ۸۰ کشور جهان در حال انجام است.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم فرهنگ کار خیر در جامعه رواج پیدا کند و با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی دارای معادن بسیاری است، از سازمان اوقاف می‌خواهیم نیز کمک کند تا بخشی از منابع به سمت معادن سوق پیدا کند.

پورمحمدی در پایان سخنان خود اظهار کرد: خوشبختانه با تسریع روند واکسیناسیون و واکسینه شدن روزانه ۲.۵ درصد از مردم استان، جلوی بعضی نق زدن‌های بیخودی گرفته شده است و امیدواریم با تداوم این روند شاهد کاهش ابتلا و مرگ و میر باشیم.

انتهای پیام
captcha