بهره‌وری موقوفات از اهداف اصلی اوقاف و امور خیریه است
کد خبر: 3997334
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰

بهره‌وری موقوفات از اهداف اصلی اوقاف و امور خیریه است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص رویکرد جدید این سازمان گفت: حفظ موقوفات، افزایش بهره وری و به بار نشستن موقوفات از جمله تصمیماتی است که در دوره جدید اتخاذ شده است.

بهره‌وری موقوفات از اهداف اصلی اوقاف و امور خیریه است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز، 22 شهریورماه، در دیدار با مدیرعامل تراکتورسازی تبریز، در خصوص رویکرد جدید این سازمان گفت: حفظ موقوفات، افزایش بهره وری و به بار نشستن موقوفات از جمله تصمیماتی است که در دوره جدید اتخاذ شده است.

 وی اظهار کرد: حفظ و نگهداری کارخانه تراکتورسازی بعنوان یک خانواده بزرگ صنعتی کار بسیار بزرگی است که باید از مدیریت این کارخانه تقدیر و تشکر کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از صنایع در اکثر مواقع حرکت سینوسی داشته‌اند اما حفظ سیر جریان و حرکت این مجموعه نشان‌دهنده‌ی رشد و پیشرفت کار است.

خاموشی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم با رها کردن موقوفه‌ها، آنها را به یک متروکه تبدیل کنیم؛ اکنون بیش از ۲۵ درصد از شبکه درمانی کشور و بیش از ۶ هزار مدرسه موقوفی است و طبق بررسی هایی که کرده‌ایم، بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار زمین زراعی داریم که حتی ۲۰ درصد از این مقدار وقفی باشد، کارهای بسیار بزرگی را می‌توان انجام داد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ما برای اصلاح و بهره وری این زمین‌ها نیازمند ابزار هستیم و در صورتی که متولیان باغات دیگر ببیند که رسیدگی خوبی می‌شود، داوطلبانه به ما وکالت می‌دهند.

وی تاکید کرد: ما در حال تکمیل زون‌های کشاورزی هستیم و برداشت ما این است که بستر و فضای زیادی برای کار وجود دارد که می‌توانیم در تولید دام و خوراک نقش ایفا کنیم.

خاموشی متذکر شد: ما در بسیاری از موقوفه‌ها مانند قبرستان‌ها کاربری های تجاری و کارآفرینی ایجاد کرده ایم و واقعا تعجب آور است که نتوانیم از این مقدار زمین زراعی به صورت بهینه استفاده کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان اوقاف قصد رد کردن شرکای خود را ندارد، افزود: باید با افراد امین قرارداد ببیندیم و اگر ابزار لازم را در اختیار داشته باشیم، شرکا خودشان پیشقدم به بهره وری می‌شوند.

ابوالفتح ابراهیمی، مدیرعامل شرکت تراکتورسازی تبریز نیز در این دیدار گفت: از زحمات مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تشکر می‌کنیم که با پیگیری های خود سعی می‌کنند موقوفات را در دست گرفته و در راستای بهره وری آنها در داخل استان قدم بردارند.

وی ادامه داد: نیت سازمان اوقاف خیر و مربوط به آبادی کشور است و ما نیز اعلام آمادگی می‌کنیم که در این کار خیر سهیم باشیم.

ابراهیمی، تاکید کرد: مجموعه تراکتورسازی هر زمان که برای ارتقای تولید و انجام کارهای خیر نیاز بوده، از هیچ کمکی دریغ نکرده است و اکنون نیز آماده ایم هر کمکی که لازم باشد در انجام این کار که قطعا یک کار دینی و مفید برای کشور است، کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha