گردشگری مذهبی در کشور مورد غفلت قرار گرفته است
کد خبر: 3997617
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

گردشگری مذهبی در کشور مورد غفلت قرار گرفته است

رئیس اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با بیان اینکه گردشگری مذهبی در کشور مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: تلاش اجلاس برای زنده نگه‌داشتن آئین‌های عاشورایی در کشور است.

گردشگری مذهبی در کشور مورد غفلت قرار گرفته استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدمهدی رحمتی، رئیس اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی عصر روز سه‌شنبه ۲۳ شهریورماه در آئین افتتاحیه این اجلاس، اظهار کرد: پرچم تشیع و خونخواهی امام حسین(ع)، همواره هویت اصلی مردم دیار آذربایجان بوده است.

وی اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که ایستگاه هجدهم همایش پیرغلامان حسینی امسال به تبریز رسید؛ دیاری که پرچم تشیع و خونخواهی امام حسین(ع)، هویت اصلی مردمانش است.

رحمتی ادامه داد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی پرچم سرخ امام حسین(ع) سنبل مقاومت بوده و همین مردم تبریز در قیام ۲۹ بهمن کاری کردند که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر ۲۹ بهمن نبود، شاید انقلاب اسلامی نیز شکل نمی‌گرفت.

رئیس بسیج رسانه ملی خاطرنشان کرد: آذربایجان دیاری است که در دفاع مقدس عاشورا آفرینی کرده و ستارگان درخشانی را تقدیم ولایت کرد.

وی با اشاره به تاخیر یک‌ساله برگزاری این‌اجلاس بخاطر کرونا، گفت: بعد از یک سال وقفه، همه‌ مسئولان ملی و استانی اتفاق نظر داشتند که اجلاس هجدهم باید در خور و شأن جایگاه آذربایجان‌شرقی و تبریز برگزار شود و در همین راستا تصمیم گرفتیم اجازه ندهیم این سنت حسنه فراموش شود و زمینه برگزاری را با بازطراحی اجلاس و برگزاری با رعایت پروتکلهای بهداشتی فراهم کردیم.

وی تأکید کرد: در برگزاری این اجلاس مدعوین مورد وثوق، صاحب‌نظران و همه تشکل‌های فعال در این حوزه سهیم هستند و تبریز شایسته‌ میزبانی از این اجلاس است.

رحمتی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح اهداف چهارگانه برگزاری این اجلاس، گفت: گسترش و بسط فرهنگ تکریم از پیرغلامان، معرفی پیرغلامان به‌عنوان چهره‌های شاخص فرهنگی و دارای مرجعیت اجتماعی، توسعه گردشگری مذهبی و معرفی آذربایجان به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری مذهبی و بازنمایی رسانه‌ای پیرغلامان حسینی اهداف مهم برگزاری این اجلاس است.

رئیس اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با اشاره به حضور 180 مهمان داخلی و خارجی در این اجلاس گفت: ۲۰ نفر از پیرغلامان و خادمان حسینی از کشورهای هند، پاکستان، غنا، آرژانتین، آلمان، عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و کنیا در هجدهمین اجلاس به میزبانی تبریز تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha