اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی مقبره‌الشعرا
کد خبر: 3997666
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی مقبره‌الشعرا

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی بیان کرد: امسال ۱۰ میلیارد تومان از بودجه پروژه‌های ملی برای بازسازی فضای داخلی مجموعه مقبره‌الشعرای تبریز اختصاص یافته است.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی مقبره‌الشعراسیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی بیان کرد: امسال ۱۰ میلیاردتومان از بودجه پروژه‌های ملی برای بازسازی فضای داخلی مجموعه مقبره‌الشعرای تبریز اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته به علت ناآشنایی و بی‌تدبیری برخی افراد، بودجه این مجموعه از بودجه ملی حذف شده بود، افزود: از سال گذشته این پروژه در فهرست پروژه‌های ملی قرار گرفت.

ناظمی، اظهارکرد: همچنین تلاش می‌شود بودجه ملی این مجموعه در سال‌های آینده نیز تثبیت شود و هر سال افزایش یابد تا روند بازسازی و محوطه‌سازی آن سرعت بیشتری به خود بگیرد و رسانه‌ها در این زمینه از نقش بسزایی برخوردارند.

مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: مقبره‌الشعرا مرکز جهانی برای ارتباطات فرهنگی ایران با دنیا به ویژه در حوزه ادبیات است و نهادهای بالادستی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری باید به این مجموعه در قواره ملی نگاه کنند.

وی ادامه داد: شایسته شاعرانی چون شهریار، خاقانی، اسدی طوسی و سایر شاعران مشهوری که در این مجموعه آرمیده‌اند، نیست که بعد از ۴۰ سال وضعیت این مجموعه چنین باشد و توسعه آن محدود شده باشد.

ناظمی یادآوری کرد: مجموعه مقبره‌الشعرا با مشکل اساسی مواجه است و واگذاری بخشی از محوطه‌سازی و بازسازی این مجموعه به شهرداری تبریز موجب شده تا چندگانگی در فضای معماری آن حاکم شود و این امر ناشی از مداخله‌گری‌های مختلف در این مجموعه است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این مجموعه به شکل متناسب با ظرفیت‌های مالی استان توسعه نیافته است، گفت: تلاش می‌شود با همراهی دولت و شهرداری بنیاد مقبره‌الشعرا بار دیگر راه‌اندازی شود تا در فضای این مجموعه بازمعماری و بازطراحی متناسب با معماری آن انجام شود.

انتهای پیام
captcha