دفتر شهر خلاق ادبیات در تبریز افتتاح می‌شود
کد خبر: 3997743
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

دفتر شهر خلاق ادبیات در تبریز افتتاح می‌شود

معاون فرهنگی شهردار تبریز گفت: تلاش می‌کنیم که تا فرا رسیدن روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت مقام شهریار، دفتر شهر خلاق ادبیات را در تبریز به طور رسمی اعلام و افتتاح کنیم.

دفتر شهر خلاق ادبیات در تبریز افتتاح می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی شهردار تبریز، امروز، 24 شهریورماه اظهار کرد: شهر خلاق ادبیات که با همکاری نهادهای مختلف و شخصیت‌های فرهنگی و علمی نهایی شده، در مقر یونسکو در پاریس اعلام خواهد شد و با توجه به ظرفیت‌های موجود، به موفقیت این طرح خوشبین هستیم.

وی ادامه داد: باید آمادگی داشته باشیم که بتوانیم برنامه‌ها و طرح‌هایی در این راستا ارائه دهیم و نهادهای دیگر نیز باید این آمادگی را داشته باشند تا بعد از ابلاغ، با یک زمان‌بندی مناسب برنامه‌ها را اجرا کنیم.

حمیدی بیان کرد: در آستانه ۲۷ شهریور، روز ملی شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت مقام شهریار قرار داریم و تلاش می‌کنیم که تا آن روز، دفتر یونسکو و یا دفتر شهر خلاق ادبیات را در تبریز رسما اعلام و افتتاح کنیم.

معاون فرهنگی شهردار تبریز افزود: شهر خلاق ادبیات چارت مشخصی دارد که بر اساس آن، اعضای حقیقی و حقوقی و همچنین کمیته‌های تخصصی آن مشخص شده است. انتخاب اعضای شورای سیاستگذاری شهر خلاق ادبیات نیز به بعد از ابلاغ موکول شده است.

وی در خصوص برنامه‌های لازم برای اجرای این طرح، عنوان کرد: بر اساس این طرح، تا پایان سال تلاش می‌کنیم تا ایستگاه‌های کتاب را به ۵۰ ایستگاه افزایش دهیم. در بحث طراحی المان نیز نفراتی معرفی می‌شوند که المان‌های حجمی را به‌صورت تندیس ایجاد کنند.

حمیدی در خصوص ایجاد موزه کتاب تبریز، گفت: ایجاد موزه کتاب وظیفه ذاتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و ما اگر بخواهیم چنین اقدامی کنیم، باید درخواست مجوز کنیم و برای مکان آن هم باید فضاهای موجود را بررسی کرده و مکان مناسب را به اداره ارشاد اعلام کنیم.

انتهای پیام
captcha