تاب آوری مدیران از رسانه‌ها هر روز محدودتر می‌شود
کد خبر: 3997948
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

تاب آوری مدیران از رسانه‌ها هر روز محدودتر می‌شود

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی گفت: مدیران تاب و تحمل خود را در برابر انتقاد رسانه‌ها بالا ببرند چرا که این کار موجب ارتقای سطح کیفی جامعه می‌شود.

تاب آوری مدیران از رسانه‌ها هر روز محدودتر می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد استان، امروز، 25 شهریورماه، در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات استان گفت: مدیران تاب و تحمل خود را در برابر انتقاد رسانه‌ها بالا ببرند چرا که این کار موجب ارتقای سطح کیفی جامعه می‌شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای تاریخ همواره پیامبران و کسانی که خبری آورده‌اند، مورد تهدید و اذیت قرار گرفته و دچار مشکل شده‌اند و امروزه هم وقتی در کشوری کودتایی انجام می‌گیرد، اولین جاهایی که تسخیر می‌شود، مراکز رسانه‌ای، تلویزیون و رادیو است.

ناظمی، افزود: حرف نو مشکلاتی دارد؛ در کنار این‌ که راویان اخبار باید به اخلاق و تفکر مسلط باشند، سیاست‌گذاران، حکمرانان و مدیران جامعه هم باید تحمل داشته باشند تا آن را بشنوند و الا در جامعه رشد و توسعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد و جامعه به سمت رکود و رخوت پیش خواهد رفت.

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی گفت: جای بسی تاسف است که تاب آوری مدیران و تحمل زمامداران امور جامعه از جهت رسانه هر روز محدودتر می‌شود و رسانه‌ها برای نوشتن و گفتن حرف خودشان با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: نظر من این نیست که رسانه باید برای گفتن هر حرفی آزاد باشد، بالاخره در تمامی کشورها و فرهنگ‌ها لازمه داشتن تریبون، پاسخگویی است و نمی‌شود در پشت تریبون حرفی زد که مبنا، خاستگاه و منظری نداشته باشد، و از سوی دیگر ایجاد محدودیت منجر به خودسانسوری می‌شود و خودسانسوری اجازه نمی‌دهد که ایده‌ها و فکرهای جدید مطرح شود.

ناظمی، بیان کرد: من همکارانم در حوزه مدیریت اجرایی استان را به تحمل و بردباری در قبال انتشار خبرهایی که بعضا شاید به مذاق امثال بنده خوش نیاید، توصیه می‌کنم زیرا تا این خبرها منتشر نشوند، دمل‌های چرکین که بعضا نه به واسطه مدیران ارشد بلکه در بدنه منجر به اتفاقات ناشایست می‌شود و نظام جمهوری اسلامی را که با خون هزاران شهید به دست آمده و اعتبار این نظام به خاطر ارزش هایی است که از آن دم زده و در قوانینش آن‌ها را لحاظ کرده، این اعتبار از دست می‌رود.

وی اضافه کرد: اصحاب رسانه بر اساس قانونی که روی آن پایبندیم، باید خود را ملزم به پاسخگویی بدانند و در عین پاسخگویی باید مقید به اخلاق و مقید به این تفکر باشند که در رسانه در حال تولید اطلاعاتی هستند که این اطلاعات افکار عمومی جامعه را شکل می‌دهند و شاید یک نقطه یا ویرگول و یک تیتر غلط منجر به حوادثی در جامعه شود که به شدت زیان‌بار است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی گفت: من خبرنگاران را به اخلاق و رعایت حدود قانونی و اخلاقی، و نهادهای مدیریتی و اجتماعی جامعه را به مدارا و تحمل رسانه‌ها توصیه می‌کنم زیرا توسعه جدی کشور از این طریق امکان پذیر است.

وی ادامه داد: امروز رسانه است که شکل و قواره یک جامعه را طراحی و تثبیت می‌کند؛ برای مثال ذهنیت کنونی ما نسبت به دو کشور کره شمالی و کره جنوبی از طریق این رسانه‌ها شکل گرفته‌است و اگر رسانه‌ها نبودند شاید متفاوت‌تر به آن‌ها نگاه می‌کردیم.

ناظمی در پایان متذکر شد: برای این که چیزی که از ایران، آذربایجان و تبریز در ذهن‌ها شکل می‌گیرد، شکل و قواره دقیقی از واقعیتی باشد که هست، لازمه‌اش این است که دو بال رسانه‌ها و مدیران بتوانند هم‌دیگر را تکمیل کنند و به جای هراسیدن از یکدیگر در کنار هم برای ساختن یک جامعه اخلاقی و انسانی گام بردارند.

انتهای پیام
captcha