دفاع مقدس دوران طلایی و گنج پنهان ملت ایران است
کد خبر: 3998179
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

دفاع مقدس دوران طلایی و گنج پنهان ملت ایران است

امام جمعه باسمنج اظهار کرد: دوران دفاع مقدس، نه تنها در تاریخ معاصر بلکه در کل تاریخ ایران دوران طلایی و یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ ایران بود.

دفاع مقدس دوران طلایی و گنج پنهان ملت ایران استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه باسمنج، امروز، 27 شهریورماه، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس، نه تنها در تاریخ معاصر بلکه در کل تاریخ ایران مؤثر و یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ ایران بود.

وی ادامه داد: در تاریخ این کشور، جنگ‌های مختلفی روی داده است که اغلب آنها منجر به فروپاشی و تحقیر کشور شدند اما دفاع مقدس جزو دوران طلایی ایران بود.

احمدی در رابطه با دلایل آغاز جنگ گفت: نظام نوپای ایران اسلامی، تازه شکل گرفته بود بنابراین دشمنان کشور، آن را ضعیف دیده و برای آغاز حکومتی جدید، جنگی را ایجاد کردند.

امام جمعه باسمنج بیان کرد: در جنگ تحمیلی، ۴۶ کشور روبه‌روی ما بود و بهانه‌ خوبی برای کشورهای استعماری بود تا اسلحه و فناوری خود را امتحان کرده و به فروش رسانند.

وی ادامه داد: کشور ما در آغاز جنگ، از اسلحه و سلاح کافی برخوردار نبود اما با توکل بر خدا و یاری امام خمینی (ره) به پیروزی رسیدیم.

احمدی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی یادآور شد: علیرغم نبود امکانات کافی در جنگ تحمیلی، اکنون از تسلیحات و امکانات مجهز و مدرنی برخوردار هستیم که ارتش ما، حزب اللهی و سپاه ما، مملوء از نیروهای قدرتمند شده است. ‌

احمدی، با اشاره به تأسیس جبهه‌ مقاومت اسلامی گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای جنگ، تولد جبهه‌ مقاومت اسلامی بود که تاکنون به بیش از ۳۰ مملکت اسلامی کمک کرده و اگر نبود، هیچ امنیتی وجود نداشت.

وی افزود: اکنون جوانان ما، استراتژیست و دکترین نظامی شده‌اند که گنجینه‌ بزرگی برای کشور محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha