جهاددانشگاهی به واسطه فعالیت‌‌های گسترده می‌‌تواند منشأ خدمات باشد
کد خبر: 3998934
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:

جهاددانشگاهی به واسطه فعالیت‌‌های گسترده می‌‌تواند منشأ خدمات باشد

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به ظرفیت‌ها و خدمات بسیار جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: این نهاد انقلابی به واسطه فعالیت‌های گسترده خود می‌تواند منشأ خدمات بسیاری برای مردم باشد.

جهاددانشگاهی به واسطه فعالیت‌های گسترده می‌تواند منشاء خدمات برای مردم باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، روز دوشنبه، 29 شهریورماه در دیدار با رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر رویکرد مثبت اعضای شورای شهر تبریز در خصوص مسائل علمی و پژوهشی، بیان کرد: خوشبختانه تمامی همکاران در شورای ششم به اهمیت موضوع علم و تعامل با نهادهای علمی از جمله جهاددانشگاهی واقف هستند.

وی یادآور شد: رویکرد کلی  بنده چه زمانی‌که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بودم و اکنون نیز که در شورای شهر خدمت می‌کنم، تعامل با تمامی نهادها، سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌ها است؛ به‌ویژه اگر این تعامل مابین جهاددانشگاهی و شورای شهر باشد که نتایج بسیار خوبی را در پی خواهد داشت.

برگی، با بیان اینکه در شرایط کنونی نیاز به بینش و حرکت علمی بیش از پیش احساس می‌شود، تصریح کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در اجرای پروژه‌های شهری ما را یاری کند.

رئیس شورای اسلامی تبریز، گفت: پروژه‌های عمران شهری نیاز به پیوست فرهنگی دارند و قبل از اینکه پروژه‌ای اجرا شود باید نیازسنجی صورت گیرد تا بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.

وی در ادامه، با اشاره به ظرفیت‌ها و خدمات بسیار جهاددانشگاهی استان افزود: این نهاد انقلابی به واسطه فعالیت‌های گسترده خود می‌تواند منشأ خدمات بسیاری برای مردم استان باشد.

برگی ضمن اعلام آمادگی همه جانبه برای همکاری با جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: ارتباط و تعامل بیشتر و بهتر بین دستگاه‌ها و ارگان‌ها زمینه ارائه خدمات بیشتری برای مردم خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین با اشاره به وجود خبرگزاری ایسنا و ایکنا در بدنه جهاددانشگاهی اظهار کرد: نیازمند تولید و انعکاس اخبار در زمینه های مختلف فعالیت شورا و شهرداری هستیم که در این زمینه جهاددانشگاهی می‌تواند ما را یاری کند.

جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار به معرفی ظرفیت‌ها و حوزه‌های مختلف این مجموعه پرداخت و بیان کرد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا از جمله فعالیت‌های گسترده جهاددانشگاهی است که آماده ارائه خدمات و همکاری با شورای شهر و شهرداری است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مند به همکاری در زمینه‌های مختلف با شورای اسلامی و شهرداری تبریز هستیم گفت: رویکرد اصلی جهاددانشگاهی کمک به مدیریت شهری است و نظرسنجی‌های صورت گرفته در مرکز افکارسنجی نیز در این راستا انجام شده است.

محسنی تأکید کرد: هدفی جز حل مشکلات جامعه نداریم و معتقد هستیم هر چقدر میزان اطلاعات یک مسئول از مشکلات جامعه بیشتر باشد به همان اندازه می‌تواند در مورد حل مشکلات تصمیم بگیرد و جهاددانشگاهی آمادگی دارد تا در زمینه‌های مختلف با شورای شهر و شهرداری همکاری داشته باشد.

احد حاجی بلند، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: طبق تحقیقات و بررسی‌های صورت ‌گرفته بیشترین مشکلات ما در شهر تبریز مربوط به مسائل فرهنگی و اجتماعی است و اگر این مشکلات حل نشود و نگاه شهرداری تغییر نیابد هیچکدام از مشکلات شهر حل نخواهد شد.

وی با انتقاد از عدم استقبال شهرداری و شورای شهر از طرح‌های پژوهشی این سازمان بیان کرد: وقتی وضعیت تبریز را با سایر کلانشهرها به لحاظ انجام کارهای پژوهشی مقایسه کنیم، خواهیم دید که چقدر عقب هستیم و ما از اعضای شورای ششم تبریز می‌خواهیم این رویکرد را تغییر داده و از کارهای علمی و پژوهشی استقبال کنند.

انتهای پیام
captcha