۹۸ درصد معلمان آذربایجان شرقی واکسینه شده‌اند
کد خبر: 3998943
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

۹۸ درصد معلمان آذربایجان شرقی واکسینه شده‌اند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه ۹۸ درصد معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیر دولتی استان واکسینه شده‌اند، گفت: ۲ درصد باقیمانده در صورت تدریس حضوری ملزم به دریافت واکسن هستند.

۹۸ درصد معلمان آذربایجان شرقی واکسینه شده‌اندعاشور اکرمی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه ۹۸ درصد معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیر دولتی استان واکسینه شده‌اند، گفت: ۲ درصد باقیمانده در صورت تدریس حضوری ملزم به دریافت واکسن هستند.

وی با اشاره به آخرین اقدامات بهداشتی انجام شده برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: سلامت محیطی مدرسه و سلامت فردی دانش آموزان، معلمان و اولیا برای ما در الویت قرار دارد و شرط آموزش حضوری است.

اکرمی با بیان اینکه طبق یافته‌های جهانی و ملی، دانش‌آموزانی که به هر دلیلی از آموزش مجازی استفاده می‌کنند حدود ۲ ماه از بقیه دانش‌آموزان عقب می‌مانند، افزود: کرونا باعث شد تا مسائلی چون نابرابری آموزشی، افت کیفیت تحصیلی، کاهش همبستگی اجتماعی، تضعیف سلامت روانی و جسمانی در دانش‌آموزان اتفاق بیفتد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ادامه داد: الویت نخست دستگاه تعلیم و تربیت، آموزش حضوری و باز کردن مدارس شبانه روزی با ۱۸ هزار دانش آموز با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی است و اولویت بعدی پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی است چرا که آموزش حضوری بهترین نوع یادگیری برای این گروه است و در مرحله سوم، آموزش حضوری دروس عملی مهارت محور و هنرستان‌ها هستند.

وی در مورد واکسن دانش‌آموزان نیز گفت: مسئولان بهداشت و درمان و آموزش و پرورش در تلاش هستند دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال برای سال تحصیلی جدید طی دو هفته آینده واکسینه شوند.

اکرمی بیان کرد: پیش دبستانی‌های دولتی و غیر دولتی هم در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند آموزش حضوری را برگزار کنند ولی در غیر این صورت آموزش‌ها به صورت غیر حضوری ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha