ترویج فرهنگ دفاع مقدس؛ مهم‌ترین ابزار برای مقابله با هجمه‌های دشمنان
کد خبر: 3999079
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

ترویج فرهنگ دفاع مقدس؛ مهم‌ترین ابزار برای مقابله با هجمه‌های دشمنان

سرپرست دانشگاه مشکات ولایت شهرستان کرج گفت: زنده نگه‌ داشتن رشادت‌ها و حماسه‌‌سازی ایثارگران دفاع مقدس، روحیه انقلابی را در جامعه ترویج می‌دهد و باعث می‌شود جوانان در مقابل تهدیدها و هجمه‌های استکبار جهانی هوشیارتر باشند.

ترویج فرهنگ دفاع مقدس؛ مهم‌ترین ابزار برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان

راحله صالحی، سرپرست دانشگاه مشکات ولایت شهرستان کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری دوران دفاع مقدس گنجی است که باید طول تاریخ انقلاب اسلامی را در مواقع حساس تغذیه کند.

وی با اشاره به اقتدار و عزت کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: جوانان متدین و انقلابی امروز ایران اسلامی باید بدانند که عزت و اقتدار نظام حال حاضر ما در جوامع بین‌المللی مرهون مجاهدت‌های بزرگ صورت گرفته در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

صالحی تصریح کرد: رشادت‌ها و حماسه‌های دوران دفاع مقدس را باید زنده نگه داریم و به نسل جدید انقلاب انتقال بدهیم چون این صورت علاوه بر زنده‌ نگه‌ داشتن انقلاب در تمامی حوادث  و تهدیدها که پس از پیروزی انقلاب نیز شاهد آن بودیم در مقابل دشمنان پیروز خواهیم شد.

سرپرست دانشگاه مشکات ولایت شهرستان کرج افزود: علاوه بر این زنده نگه‌ داشتن رشادت‌ها و حماسه‌‌سازی ایثارگران دفاع مقدس، روحیه انقلابی را در جامعه ترویج می‌دهد و باعث می‌شود جوانان در مقابل تهدیدها و هجمه‌های استکبار جهانی هوشیارتر باشند.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمن در عرصه‌های مختلف، گفت: امروز در تمامی زمینه‌ها به‌خصوص در حوزه مسائل فرهنگی و اقتصادی در مواجه مستقیم با استکبار جهانی و دشمنان هستیم که اگر ملت در این مواقع و بزنگاه‌های حساس در صحنه نباشند و از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی پشتیبانی نکنند کشور از گزند هجمه‌های دشمنان در امان نخواهد ماند و این موضوع هدف اصلی دشمنان است.

صالحی در ادامه درباره برنامه‌های این دانشگاه در هفته دفاع مقدس توضیح داد و افزود: برگزاری همایش مهمانی لاله‌ها، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای اسلام و انقلاب به همراه روایت حماسه عملیات کمان 99 در آستان مقدس امامزاده محمد(ع) با حضور بسیج دانشجویان و اساتید از مهمترین این برنامه‌هاست.

این مسئول برگزاری مسابقات فرهنگی مختلف با محوریت دفاع مقدس در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و گفت: این دانشگاه با نهادینه‌ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین اساتید و دانشجویان در تلاش است فضای آموزشی و تربیتی ویژه‌ای را در راستای پرورش نسل جدید انقلاب ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha